Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Min X og altså pappa'n til barna mine har bursdag snart, og jeg lurer veldig på om det er vanlig å kjøpe bursdagspresang fra barna? De er for små til å kunne ordne dette selv. Han ordnet ikke noe da jeg hadde bursdag, og jeg syntes egentlig det var litt rart - men greit nok. Vi hadde en fin feiring i alle fall. Jeg har lyst til å kjøpe en ting til ham som de kan gi ham neste gang de skal dit. De synes jo også det er morsomt å gi gaver! Og de vet han har bursdag. Hva synes dere? Hva er vanlig?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Kan de ikke lage noe? Samme hvor små de er, så kan de jo lage noe :-)
ana baroma Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Vi ordner gaver sånn at jr har med seg en gave til mamma/pappa når de har bursdag. Det samme med julegaver egentlig. Til jul hadde han forresten lagd julegaver til foreldre/steforeldre på skolen (for en jobb!!), kjemekoselig:))
SallyAnn Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Ja helt enig, la de få lage noe. Det må jo være koselig for pappaen å få. :-) Hva med å la barna lage eller pynte noen rammer og så kan du sette i noen fine bilder av ungene? Eller la de få lage et fint kort.
~~DoraDora~~ Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Hos oss gjør vi det slik at jeg hjelper ungene (inkludert stebarnet mitt) med presanger til far. Og så hjelper han de når det gjelder gaver til meg. Hvordan det fungerer når stebarnets mor/stefar skal ha gaver fra stebarnet mitt, aner jeg ikke. Det føler jeg ikke at vi har noe med. ( Før min tid hadde min mann aldri noe med gaver til barnets mor å gjøre... ,det ville absolutt ikke vært naturlig for ham, sier han). Jeg kan heller ikke se det som naturlig. Tror ikke det er vanlig... ( iallfall ikke i følge de alenemødre jeg kjenner).
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Her ringer biomor og skjeller ut sambo om hun ikke får gave fra han personlig. Itillegg til fra ungen. Har det samme sirkuset til jul og morsdag også. Synes det er viktig å markere at det er gave fra barna. Vi pleier å la stebarnet velge ut en gave til henne, og lage kort, men det er absolutt ikke greit for henne... Sist ville hun ha gave på valentinesday også fra min mann... Hender han kjøper noe bare for å slippe alt masset hennes, men som oftest gir vi fra barnet og ikke han...
~~DoraDora~~ Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Hva i all verden "feiler" det den kvinnen da? Må jo ha store problemer da, når hun krever at eksen skal kjøpe gaver til henne... og Valentinesgave også... Tuller du eller??? Men hvorfor gir mannen din etter, og kjøper til henne? Og hvorfor finner du deg i at han gjør det? Hadde aldri godtatt dette var jeg dere... Hun må jo være spinn hakka gal... Helt sjokka jeg!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Hun er bitter, sjalu og veldig egoistisk. jeg og mannen min har kranglet mye over dette og han har sluttet nå. Heldigvis. Men hun er så slu at hun lar det gå utover ungen hvis han ikke gjør som hun vil.. Før min tid og en stund inn i vårt forhold ga han etter for alt dette, for han orket ikke at barnet hans skulle få gjennomgå. Var vel lettere å kjøpe en gave og gi inn for trusselen. Han har vært i maaaaaaange møter med barnevernet pga henne(mye annet også som ikke er riktig med den dama). Men barnevernet sier bare fy fy og skjerp deg. Hun lyver om alt og sier at ingenting er sant. Og det hun blir tatt i å lyve om sier hun at hun ikke skal gjøre igjen...Men hun har vist en million sjanser...
*-* Skrevet 31. mai 2007 #9 Skrevet 31. mai 2007 Har din eks en ny kjærste eller samboer? Hvis det er nødvendig å kjøpe noe så ville jeg i så fall bedt barnet spørre henne eller evt selv ringt henne og spurt om hun har tenkt på noe eller om du skulle hjelpe barnet. Det enkleste og beste er jo å oppfordre barnet til å lage noe fint til pappa, det blir alle foreldre glad for og er jo egentlig alt som skal til!! Jeg ble litt satt ut da jeg hadde kjøpt gave til min samboer sammen med mine stebarn, og moren deres også kjøpte gave fra seg og barna som hun sendte med dem. Det ble jo på en måte en gave fra henne og det var ikke nødvendig. Dessuten er det faktisk jeg og barna som sammen er i familie med barnas far nå, og ikke barnas mor. Vi ventet litt og sa fra om både dette og julegaver ved neste korsvei, og det tror jeg hun skjønte når hun bare fikk tenkt seg om. Man må bare begynne å tenke litt annerledes. Uansett hva man gjør så er det viktig å trekke seg litt tilbake og gi rom for nye mennesker, tenke litt på hva man hadde syntes selv hvis man var i den situasjonen. Gaver og ritualer er symboler som kan være viktige når man skal forsøke å få orden på hvem som hører sammen. Det å kjøpe gaver til den andre forelderen fra barna er en typisk familieting som man kanskje må la gå når man går fra hverandre - ellers kan det i noen tilfeller bli litt som å pisse rundt på stolper for å markere seg
Pocahontas Skrevet 31. mai 2007 #10 Skrevet 31. mai 2007 Dette ville jeg avtalt med pappaen, slik at det blir en gjensidig avtale.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #11 Skrevet 31. mai 2007 Jeg tror nok ikke at eksen din er særlig for denne planen, for da hadde han sikkert gjort det tilsvarende når du hadde bursdag. Du kan selvsagt ordne noe på vegne av barna, om det ikke blir fikset av stemor. For barn synest jo det er hyggelig. Hos oss kommer de å ber om litt småpenger til å kjøpe noe til sin mor, og det får de. Når det gjelder ting til sin far, så har jeg ordnet det et par ganger på farsdag. Bursdager har de ikke vært hos oss enda, men hadde sikkert funnet på noe med dem da. Men kun om de var her på dagen, hadde ikke stresset med bursdagsfeiring slik at de skulle få være med. Det er nå gjerne sånn med bursdager for oss voksne, vi toner det litt ned. Mellom oss to er det litt mer sånn at romantikk står på programmet, ut å spise eller noe i den dur. Gjerne etterfulgt av smykker el. om det er min bursdag :-)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #12 Skrevet 31. mai 2007 Jeg kjøper IKKE gave til barnas far. Det anser jeg som hans familie sitt "problem". Dette gjelder både bursdager og jul. Har ungene laget noe de sier er til far sender jeg det selvfølgelig med. Jeg forventer heller ikke at far skal kjøpe gave på vegne av ungene til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå