Gå til innhold

Litt i overkant pompøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke Cæcar og Odin navn som er litt i overkant pompøse? Eller er jeg bare veldig konservativ nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja,ikke pompøse,men det er navn jeg heller ville gitt til bikkja. Mulig det er fordi jeg kjenner folk med hunder som heter nettopp Odin og Cæsar,da!

Skrevet

Jeg synes Odin kan være veldig fint!

Gjest Tutta, med baby nr to i magen!
Skrevet

Odin er et veldig fint navn, som dessverre har blitt et bikkjenavn... Hvis min bebi er gutt, skal han muligens hete nettopp Odin (eller Balder eller Trym), for vi har en forkjærlighet for norrøne navn! Hvis det er jente, skal hun sikkert hete Frøya eller Idun!

Skrevet

Det er ikke noe jeg vil kalle barna mine i allefall. Jeg ville heller ikke kalt barnet mitt for Idun. Det er et evig mobbeoffernavn. Næææææ Se opp her kommer idun ketsjup.........I norge kommer alle til og assosiere Idun med ketsjup.......

Skrevet

Tja. Odin er jo et streit norrøt navn for den som liker det, men Cæsar er ikke noe navn en gang.

Det er en gammel romersk betegnelse for keiser. Julius Cæsar eller Augustus Cæsar betyr bare "keiser Julius" eller "keiser Augustus".

Har aldri hørt om noen -norske eller italienske- som har Cæsar som fornavn. I følge SSB heter da heller ingen barn i Norge dette.

Skrevet

HEHE. Hunden min heter Cesær..

Man kan vel ikke kalle et barn CESÆR??? seriøst?

odin er vel litt for gammel for dette århundre syns jeg

Skrevet

Er det ikke fint at alle har ulik smak ?

Om vi får en gutt nå,så kommer Caesar til å väre det ene navnet hans. Sant at det once upon a time var en tittel,men et fullt brukbart navn nå. Vet om et par Caesarer selv.

Skrevet

He he.....veiren min heiter cæsar....han er en ordentli kose sau på sikkert 150 kilo=) Ville nok ikkje kalla ungen min cæsar ikkje pga sauen men mest pga tv serien. Men odin er eit fint navn=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...