Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 angående fødsel.er du redd,eller slapper du av?hva er du redd for?andre tanker
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Gleder meg bare jeg... Begynner vel å grue meg litt mer når det nærmer seg... Er 30 uker på vei.
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Har termin på mandag, og er egentlig veldig rolig jeg. Tenker at de vet hva de driver med på føden og at jeg får tips og råd underveis. Jeg har jo ikke født før, så har ikke noen forutsetning for å ta så mange valg på forhånd.Håper jeg skal klare meg uten epidural men trenger jeg det så blir det vel sånn. Gleder meg til han kommer ut da, er veldig klar for det nå!
Mariana_K Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Har fortsatt 12 uker til termin, men en liten følelse av at lillegutt kanskje kommer før tiden... Før så gruet jeg meg bare - orket ikke tenke så mye på det, men nå som det nærmer seg kan man jo ikke la være å tenke på det som snart kommer... Gleder meg så utrolig til å få ut gullungen, til å holde han og kose med han, at det egentlig overskygger det meste andre :-) Samtidig gleder jeg meg utrolig til å få tilbake kroppen min (om det er mulig overhodet....) og slippe å gå gravid lenger...synes det er slitsomt! Men hvis det er noe jeg synes er mer "skrekken" enn det andre må det være frykten for at det skal skje noe galt under fødselen, og det å klippes opp frister heller ikke mye... Men man gjør jo ALT for barna sine :-)
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Slapper av og gleder meg til deler av fødselen, men kjenner et lett stikk av angst for andre deler av fødselen. Dette er mitt tredje barn så jeg vet jo lit hva jeg går til og det er visse ting man bare ikke kan glede seg til for å si det slik, hehe... Men orker ikke å bruke krefter på å grue meg så mye heller, velger å tenke minst mulig på det jeg vet kommer til å bli jæ*** og heller masse på alt som kommer til å bli fint og det funker for det meste veldig bra :-)
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Jeg er veldig spent, lurer på hvordan jeg takler smertene o.s.v. Er ikke redd, men bare fryktelig spent og nyskjerrig på hvordan ting er
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #9 Skrevet 30. mai 2007 Har forresten termin om 11 dager, men disse tankene har vært ganske like hele veien, kanskje litt oftere kalde føtter nå mot slutten når jeg får en vond maserie som minner meg på hva rier var ;-)
*RutIetutt* Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 Har termin om ca 8 uker. Gruer meg noe vanvittig til fødselen! Hadde en traumatisk fødselsopplevelse sist som endte i hastesnitt, så jeg har vært på samtale med lege på KK sånn at jeg skal få lagt tingene opp mest mulig etter mine ønsker. Ble litt beroliget etter samtalen, men gruer meg fremdeles...aner ikke hvordan jeg kommer til å reagere når riene setter inn...( Sist lå jeg med rier i 18 timer uten å få mer enn 3 cm åpning...var så ufattelig sliten og hadde veldig vondt. Kastet opp hele tiden og fikk feber. Babyen hadde det heller ikke bra - fostervannet var misfarget og fosterlyden gikk opp da de satt meg på riestimulerende. Da tok de han endelig...og han hadde navlestrengen rundt halsen og kroppen, men alt gikk helt fint med ham heldigvis:o) Er redd for at noe lignende skal skje igjen og det å ikke ha kontroll over noe...men har i allefall fått nedskrevet i journalen min at de skal ta henne mye tidligere om noe lignende skulle skje igjen + at jeg skal få epidural og evt riestimulerende med en gang + få fortløpende informasjon hele tiden om alt som skjer + at jeg ikke må på Storken uansett - han ville at jeg skulle være på føden så de kunne holde bedre oppsikt over både meg og babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå