Pinny og lillegutt Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Uff.. hamstra litt mamma-klær i går og måtte selvfølgelig kjøpe mamma-bukser også.. Jeg må ærlig innrømme at jeg føler meg lite attraktiv når jeg står der i BH og bukse med det stoffet langt oppover magen, Hehe. Og samboeren min ler av meg *snufs* Men.. hvor langt opp skal det stoffet egentlig gå? for at buksene skulle passe ellers så havnet det stoffet liksom litt lengere opp enn midt på magen og da får jeg jo den "streken" som vises igjennom genserene (H&M har jo IKKE hørt om å selge behagelige gensere.. alt skal visst være tettsittende og tynt..) Er det vanlig eller burde jeg investere i litt større bukser? Og noen som vet hvor man kan få kjøpt mamma-gensere, ikke topper? H&M har ekstremt dårlig utvalg.. og alt er jo topper/t-skjorter.. :/ Kanskje feil forum..men,men..
Moder'n-2 Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Jeg syns buksene som går langt over magen er helt OK, jeg. Jeg tror jeg prøvde omtrent alt jeg fant i min størrelse av gravide-bukser hos H&M. Var gjennom 15-20 stykker, tror jeg, men fant bare to som passet. Særlig den ene tror jeg ikke passer om en måned eller to for å si det slik, så det er mulig prøveroms-seansen må gjentas. :/ Når det gjelder topper, så er vi jo kjempeheldige! I år er det inn med topper som er innsvinget like under brystet. Dermed har vi utrolig mye å velge mellom! Jeg har kjøpt mange "vanlige" topper på KappAhl, og disse bruker jeg daglig. Syns ikke buksestreken er plagsom under disse toppene. (Og jeg trodde vel egentlig at buksene ikke skulle stoppe midt på magen? Jeg vil helst ha buksen langt over magen til like under brystet, jeg.) Ellers har jo mange av Lindex-butikkene klær for gravide. Jeg er glad i lag-på-lag, slik at jeg kan ta av meg om det blir for varmt, eller kle på meg en innejakke hvis det blir for kaldt. Gensere har jeg rett og slett ikke vært på jakt etter!
pussycatdoll Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Enig!!!!! Hvorfor lages så mye av dagens topper i så tynt stoff at bukselinningen synes igjennom. Det er jo ikke pent. Særlig ikke om busek er sort og toppen er en lysere farge....hvilket det jo ofte er. Jeg har handler endel topper på Gina Tricot, og det er jo ikke gravide klær. Der er nemlig toppene veldig gravide-vennlige, men stoffene de bruker er tynne og delikate. Jeg har kjøpt mange topper, men buskelinningen (som går til under brystene) viser jo igjennom. Synes heller ikke det blir så pent med lag på lag, det viser jo igjennom og inntrykket blir så 'rotete'. Jeg er nok litt sær og fisefornem......
Krokka og prinsessa Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Lindex sine mammabukser går under brystene. (Selv på meg som er 182 høy!) Dette synes jeg er bedre enn at de går midt på magen, da det ikke vises så godt igjennom hvor kanten går... ) Føles som å gå mes strømpebukse under armene, men, men.... Vanesak, har jeg funnet ut.... Ellers er jeg enig i at toppene har for tynt stoff, og jeg savner også gravidGENSERE! Noen som vet hvor vi kan få tak i det??
bl0mma Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Jag har bara sorte mamma bykser men liker litt lysere toppar så jag fant ett "belte" på polarn o pyret som er ca 30 cm brett, dette er lagt i mykt bommulsstretch o brukes utanpå dina byxor så att de blir den "riktiga" færgen (kommer i sort o vit) Detta kan också anvendes utanpå dina vanliga lave byxor så syns det inte om øversta knappen er øppen
Magda73 Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Uffja, jegsliterogså med å finne bukser som er pene under tynne topper. Jeg synes å huske at jeg fant mange bukser uten slikt stoff overmagen sist gang (for tre år siden - men finner dem ikke igjen). Nå bruker jeg alltid en singlet under toppene for å dempe "streken". Tenk hvor varmt det blir også med stoff over hele magen og så en topp/genser som er såpass tykk at stoffet ikke vises. Ikke noe for en varm sommer (og det skal det vel bli?). Det spørs om det vil være kjole som er tingen!
Celene -2.09.07~*HØYGRAVID*~ Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Jeg savner et godt utvalg av skjørt for oss med storbaby mage. Jeg har ikke funnet et eneste sommerskjørt som ikke ser ut som søplesekker eller striesekker... noen som har noen tips?
Pinny og lillegutt Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2007 Takk for tipset! Jeg får ta en tur på Lindex når jeg får lønning. Den streken plager meg.. går å drar i det stoffet hele tiden for å få den lengere opp.. men til ingen nytte. hehe. Har også merka at den gir meg ganske "flotte" lovehandles.. siden den stopper midt på magen og presser liksom litt av det ekstra ned mot der buksekanten er.. og siden alle toppene er så tettsittende og tynne så er det jo UMULIG å skjule det Så jeg føler meg meget flott der jeg går
Pinny og lillegutt Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2007 Jeg bruker aldri skjørt, så derfor prøvde jeg ikke de heller.. Men så de hadde noen ola-skjørt på H&M. Ikke særlig lekre å se på.. men kan jo være fine når man får de på.. er jo ofte sånn. Men de var korte da.. om du er ute etter lange vet jeg desverre ikke.
SallyAnn Skrevet 31. mai 2007 #10 Skrevet 31. mai 2007 Skjønner hva du mener! Jeg har forsket meg fram til at tights eller skjørt er det som funker best under de fleste av disse tynne og flagrende tunika-toppene. Har kjøpt meg et par mamma bukser og fått en brukt, men jeg sliter litt med dette stoffet som går helt opp under puppene på meg ihvertfall. Når jeg sitter på jobben så synes jeg bare jeg ser ut som en kjempeskrukk! :-/ Men de er jo behagelige å gå med da...
Moder'n-2 Skrevet 31. mai 2007 #11 Skrevet 31. mai 2007 Apropos lovhandles. Jeg syns mine er _mindre_ markant i mammabukser. Jeg syns faktisk jeg ser bedre ut nå som jeg er gravid, enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Men det er klart. Jeg klager fremdeles i prøverommet. Alt for mange mammabukser er så utrolig trange i leggen!
Pinny og lillegutt Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 31. mai 2007 Så flott! Kunne ønske de hadde den effekten på meg også.. Men akk.. Kanskje det blir bedre dersom magen blir større Ja, merket det med leggene jeg også. Størrelsen jeg vanligvis bruker satte seg jo fast på leggen (og jeg har ikke lagt på meg der..enda ) og jeg måtte streve som en okse for å få dem oppover. Håper at noen en dag begynner å lage litt mer gjennomtenkte klær og litt mer utvalg av mammaklær i butikker hvor mennesker har råd til å handle i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå