Anonymusen Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Vi skal gifte oss på lørdag, og skal ha 90 stykker til middag. For noen få dager siden kom søsteren til sambo og spurte sambo om hun kunne ha med følge til middagen noe han sa ja til. Hun måtte bare introdusere han for ungene sine først (noe hun skal i morgen). Så vi får vite i morgen om hun kommer med eller uten følge. SU fristen var i mars, og hun sa da at hun kom uten følge. Siden bryllupet er om bare tre (!) dager så har jeg jo laget bordplassering og bordkort og samghefter for lenge siden. Som følge av at hun mest sannsynlig skal ha med seg følge måtte vi omrokkere på henne og hennes barn med min søster og hennes mann og barn for å få det til å gå opp. Så kom hun i går og spurte hvor hun skulle sitte. Likte visst ikke den nye plasseringen, så nå sitter hun visst og gråter på jobb. Vil ikke komme i bryllupet, fordi hun er "skvist ut av familien"-ER DET MULIG!!! Jeg har jobbet masse med den bordplasseringen!!!!!! Hun sitter delvis med ryggen til, men midt på et bord. Jeg mener ikke det er en "dårlig" plassering, hadde jo opprinnelig plassert min egen søster på de plassene. Ble så FORBANNET når jeg fikk vite gjennom sambo (som hadde fått telefon fra svigers) at hun forlangte å få en bedre plass ellers så ville hun ikke komme i det hele tatt. Er faktisk mye jobb å lage til bordplassering over 90 stk, hvor mange ikke kjenner hverandre. Hva gjør man?Sikkert ikke sånn som meg-sa at hvis familien hans skulle være så JÆ... sær så kunne det være det samme! Huff! Håper de ikke leser dette, men måtte bare få det UT
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Skjønner deg godt-ville vært forbannet selv!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Ærlig talt!! Hvor selvopptatt og selvsentrert går det an å bli! Føler med deg her altså, jeg prøver også alltid å gjøre alle til lags og tar det veldig inn over meg når folk ikke engang gidder å se at bordplassering med så mange gjester krever litt... for en barnslig dame!!!
Sommerfuglmage Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Det er ikke hennes bryllupp, det er ditt og din manns! Husk på det du:) Jeg skjønner godt at du blir lei deg, man blir både sint og trist når slike ting skjer. Jeg synes din sambo skal ta en samtale med sin søster og gjøre det helt klart at det er du som er nærmeste familie nå, og at det er deg og ham som skal være i sentrum. Du har ikke gjort noe for å være lei mot henne, og gjort ditt beste for å gi plass til hennes uforutsette følge. La ham stramme henne opp litt. Det skal være en festdag, og da bør dere slippe slike bekymringer! Lykke til!
LynxLynx Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Ærlig talt, hun kan da ikke kreve noen ting! Når dere er så utrolig greie at dere godtar at hun på så kort varsel tar med seg følge synes jeg hun er forferdelig utakknemlig! Hun bør være glad hun får komme med følge i det hele tatt! Det er deres dag, ikke hennes!
grå :) Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 tror nok jeg hadde latt hene gråte. høres litt bortskjemt ut hun der. kan jo si til henne at hun kan få tilbake plassen sin, men at da partneren hennes ikke kan sitte der og så heller plasere han helt ienden eller noe hvis han i hele tatt skal med. synes det er litt vel seint når han ikke engang er presentert for barna hennes...
Vannmann35 Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Jeg har faktisk en venninne som opplevde det samme - med brudgomens bror. De sa at dersom de ikke fikk sitte der de ville - kom de ikke... Var et forferdelig bråk med mye mas og grining fra svigermorens side. Da bryllupsdagen kom var bruden så sliten og stresset at hun spøy flere ganger i løpet av dagen av nervøsitet. Ikke fordi hun var redd for å gifte seg, men fordi hun var redd for mer dramatikk fra broren hans sin side. Forferdelig trist at voksne mennesker kan oppføre seg slik! Er nok ikke noe fasitsvar på hvordan dette kan løses best. Min venninne valgte å stå på sitt og plasserte kommende svoger der de selv følte det passet best (midt blandt gjestene). Det gikk bra, selv om broren uanmeldt holdt "takk for maten talen"... Var en fin tale og nok bare oss "innvidde" som visste at det ikke var en oppgave han var påtenkt. Mitt råd til deg er å be mannen din prate alvorlig med søsteren sin og forklare henne situasjonen grundig og hvor mye arbeid en omrokering vil innebære for dere alle. Be henne evt. ta ansvar for å lage en ny borplassering, nøyaktig slik du har lagd den - samt betale for denne og orientere gjestene om endringene. Det har dere nemlig ikke tid til på så kort varsel! Kanskje får pipen en annen lyd da... Dersom hun ikke forstår dette, og fortsatt synes at sin egen bordplassering er viktigere enn at broren får en hyggelig bryllupsdag og slipper stress i forkant - ja da tror jeg jeg hadde bedt henne holde seg hjemme.
Anonymusen Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2007 Sambo inviterte søsteren sin på besøk i går kveld etter MYE frem og tilbake. Hun sier nå at hun vil komme i bryllupet, men prøvde på egen hånd å omrokkere gjestene i går kveld. Svigers er også involvert i dette stresset, og ønsker at vi skal bøye oss og la henne få sitte der hun vil. Jeg føler meg veldig oppgitt nå, og litt trassig. Akkuratt som om den jobben jeg hadde lagt ned var god nok for svigerfamilien.... Veldig kjedelig at siste oppkjøring til lørdag skulle bli sånn som dette. Skjønner jo sambo som vil ha fred i sin familie før bryllupet, men samtidig føler jeg meg overkjørt. Bordplanen er tross alt gjennomtenkt, og barnslig som jeg er blitt i denne diskusjonen; det er oss og IKKE henne som lager bordplan til VÅRT bryllup. Hun er jo nesten 40 år, brude vel vite litt bedre da...!?! Kan jo nevne at damen er litt rar, da hun ikke ble spurt om å bære fadder på vår lille krølltopp ble hun dritsur og sa at hun mente alle søsken burde være fadder. Den gangen ga vi oss ikke, men fikk grei beskjed at vi bare kunne glemme å be henne om å være fadder ved ev. senere barn. Fikk hun ikke være på den førset kunne det være det samme..... Tusen takk for all støtten jeg har fått her inne. Vanskelig å snakke med min familie om dette, da jeg vet hun vil bli enda surere på lørdag hvis hun får vite at jeg har snakket med andre om det. Har derimot snakket med min forlover om dette, slik at jeg har fått litt støtte og backing:) Denne gangen må jeg nok gi meg, men er usikker på om det vil legge en demper på lørdagen. Håper jo ikke, men er utrolig kjedelig å få hele svigerfamilien "mot" seg bare tre dager før bryllupet...
dritgrei hei hei! Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 kjære kjære krølltoppesara! Om svigerfamilien din velger bruke all sin enerfi på å tenke på seg selv og sin egen plassering, den dagen du skal gifte deg med kjæresten din, som tilfeldigvis er i familie med disse ufattelig selvopptatte menneskene... så la dem gjøre det! Pust inn og ut et par ganger, lag bordplasseringen sånn som du vil den skal være, og om de ikke kommer så er historien litt trist, men mest komisk og pinlig for dem som ikke dukker opp. herre min hatt... hun fikk sikkert sukkerspinn til kveldsmat da hun var liten :-) jeg vil du skal kose deg på lørdag, og at du skal tenke på det som er artigst og viktigst, nemlig at du skal leve livet ditt sammen med kjæresten din ... resten av livet .... deter staselig det! (det er jo fort gjort å tenke at med ham følger hun og det skjønner jeg, men du kan jo le av henne og se på henne som årets betse vits kan du ikke?) GRATULERER MED DAGEN I MORGEN, og ikke la dumme mennesker ødlegge denne dagen som du har planlagt i så lang tid! god klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå