Gå til innhold

Treff på dagtid for modne nybakte og "soon-to-be" mammaer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for sist til dere som var på Pascal i forrige uke, det var som alltid veldig koselig!

På treffet på Pascal ble vi som allerede har blitt og de som snart vil bli modne mammaer enige om at vi ville forsøke å få til treff på dagtid.

Håper derfor at det passer for de fleste å treffes

onsdag 6. juni kl. 12.00.

Sted er foreløpig ikke bestemt, så om noen har gode innspill til hvor vi kan møtes (det bør være plass til noen vogner)? Er det fint vær og godt og varmt, kan jo en park være et alternativ, men er det som hittil denne uken, er det vel greit med tak over hodet?

Håper å se så mange som mulig: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare si at dette er et bra initiativ, Maggi!!!

Dessverre så er det mange av oss her inne som har begynt å jobbe igjen, deriblant meg selv. Får derfor ikke til dagtreff, men kveldsarrangmenter derimot, er jeg god på. Og den klubben er jeg ikke alene i :)

Håper dere blir mange, kos dere!

Skrevet

Hei *Maggi*!

Jeg har svart deg inne på BIM også. Satser på å bli med på treff denne gangen! Onsdag 6. juni kl 12.00 passer fint. Så, hvis det blir et sted i nærheten av parkeringsmuligheter (best i nærheten av Oslo S eller Aker Brygge), så hadde det vært bra. Skal prøve å bevege meg ut på min første biltur alene med lillegutt!

Skrevet

Flotters, Coscos!

Jeg er sikker på at den første bilturen alene med junior går fint: )

Her i gården roer Victor seg betraktelig når han kommer i bilstolen sin - håper det er tilfelle med din lille krabat også.

Har hittil hatt kun 1 tur hvor han gråt i bilen, og da var han skrubbsulten. Prøver derfor å la være å kjøre avgårde uten å ha "fyllt opp" litt på forhånd!

Vi legger vel opp til at det blir i nærheten av en parkering. Frognerparken er også fint om været holder seg - det er parkering i umiddelbar nærhet der også.

Som du ser, henger de fleste inne på BIM ennå, selv om babyene har kommet. Vi får vel prøve å trekke dem med over hit etter hvert!

Ses på onsdag!

Skrevet

Hei Karomamma, takk for hyggelig hilsen!

Regner med at mange av dere som "henger" her inne er tilbake i jobb igjen, og dit kommer vel vi nybakte også om et år eller deromkring: )

Vi som er i permisjon er jo heldige sånn sett - vi kan velge og vrake i treff både på dag- og kveldstid!

Jeg tror jeg kan love at vi skal kose oss - med det været som ser ut til å holde seg kan det jo ikke bli noe annet enn bra!

Skrevet

Hei igjen!

Ja, skjønte at de fleste har svart inne på BIM, men hadde jo vært koselig om det også var noen herfra som hadde lyst til å bli med. Men, skjønner jo at dersom de fleste har begynt å jobbe igjen, så blir det vanskelig med dagtreff.

Jeg skal gjøre mitt ytterste for å komme. Har kjempebehov for å snakke med andre mammaer og utveksle erfaringer. Som førstegangsmamma er jeg ganske så grønn, trodde faktisk ikke at det skulle være sånn, men synes at det går bedre dag for dag nå :-)

Så vidt jeg har sett på værmeldingen, er det meldt fint vær, så da kunne kanskje Frognerparken være greit. Jeg kan nok ha behov for å trille en liten tur innimellom for å prøve å få lillegutt til å sove (det er lov å håpe...)

Skrevet

Jeg kjenner igjen behovet du føler for å utveksle erfaringer og løsninger med - som førstegangs lurer man jo veldig på om det og det er normalt eller ikke, og det er godt å få bekreftelse på at andre også sliter med samme utfordringer, og få innspill til løsninger.

Det er den største forskjellen mellom å være førstegangs og andregangs, synes jeg - mye av det man fant ut av sist ligger der latent, selv om det ikke har vært i bruk på 3,5 år.... Som førstegangs er jo læringskurven temmelig bratt...

Likevel er det utrolig nyttig med erfaringsutveksling med alle andre også for oss andregangs - jeg føler iallefall ikke at jeg sitter med fasiten på alt selv om jeg har vært gjennom det før.

Det sies vel at man regner de første månedene etter å ha fått barn som en slags unntakstilstand, men det er som du sier - man blir litt klokere for hver dag som går, og man kommer mer og mer inn i rollen: )

See you!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...