Gå til innhold

dette med hodepine som bivirkning av epidural..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal föde snart og har tenkt å be om epidural..har veldig liten smerteterskel...men leste noen innlegg her om at man kan få spinalhodepine, el hva det nå heter som bivirkning?!

noen som kan fortelle meg hva dette går ut på?

er det vanlig å få det? hvor lenge varer det?

vil jo väre i best mulig form dagene etter födsel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva det er. Ville bare si at jeg hadde epidural sist, skal be om det dennee gangen også. Helt fantasisk. Og jeg hadde ingen bivirkninger.

Skrevet

Har alldri hørt det før.

Jeg hadde epidural sist jeg fødte å fikk ingen bivirkning.

Jeg vet ikke om jeg kommer til å ta den denne gang, det spørs hvor jeg får rier.

Sist gang hadde jeg rier i mage og under livet, der virket ikke epiduralen, men får jeg rier i ryggen skal jeg garantert ta den.

Virker helt fantastiskt på rygg smerter ;)

Skrevet

Det er noen som får kraftig hodepine i dagene etter at de har tatt epidural. Men det er få i forhold til de som ikke får det.

Skrevet

Omtrent en kvinne av hundre vil få en sterk hodepine som resultat av epiduralen. Over halvparten av disse får en meget sterk hodepine. De fleste av disse blir bedre i løpet av 10 dager, men hodepinen kan vare opp til 6 uker.

Fant det her: http://www.netbaby.net/text.asp?ID=160

Skrevet

Jeg har hatt dette og det er sinnsykt ubehagelig. Fikk ikke epidural i forbindelse med fødsel, men spinalbedøvelse pga noe annet. Ble sykemeldt og hadde hodepine i 4 uker etterpå. Ingen vanlige smertestillende tabletter hjalp.

Dette er grunnen til at jeg ikke kommer til å be om epidural ved fødselen. Jeg vil heller ha vondt i noen timer (evt. mange timer) enn å tilbringe 4 uker på sofaen etterpå.

Skrevet

Ojoj, det hadde jeg virkelig ikke bekymret meg over å få. Særlig ettersom sjansen for å få det er så liten!

Jeg anbefaler epidural på det varmeste!

Skrevet

Tiltak for å unngå spinalhodepine er å ligge flatt.Gjerne 4 timer, ikke reise seg fort opp. Få i seg mye væske....

epiduralrommet og spinalrommet går opp til hodet, når bedøvelsen blir satt stikker man hull på hhv epi eller spinal rommet, da "ødelegges" trykket slik at epi væske eller spinal væske renner ned fra hodet, det er dette som gir hodepine. Det er visst en grusom hodepine, men det er svært få som får det. Ved å ligge flatt unngår man at det "renner" fra hodet i tiden det tar for at stikket gror og trykket gjenopprettes....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...