Gå til innhold

Grønnsåpe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er ingen som har sagt at man burde vaske seg med grønnsåpe nedentil etter fødselen når noen nevner det at de er så såre når de går på do eller sitter etc. Det var det rådet vi fikk på sykehuset da jeg fikk førstemann, og det var fantastisk. Med en gang jeg kjente at jeg begynte å bli små sår igjen nedentil vasket jeg meg med vanliig flytende grønnsåpe. Da forsvant sårheten.

Er dette noe de har gått bort i fra nå eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker sjelden grønnsåpe innefor helsevesenet i dag da det kan være årsak til dannelse av soppdersom man ikke er flink nok til å skylle bort grønnsåpen.

Skrevet

De fleste er vel så pass renslige av seg vil jeg da tro. Uannsett jeg kommer i allefall til å bruke dette etter denne fødselen også for det hjalp meg enormt mye..

Skrevet

Gjør ikke babyolje samme nytten? Var ei som anbefalte å ha med en liten spruteflaske med babyolje i sykehusbagen, jeg tenkte jeg skulle ta med det, bare sånn i tilfelle det hjelper å spraye på dette før man tisser...

Skrevet

Jo da, du skal bare bruke det, mente bare at grunnen til at helsepersonnell ikke anbefaler grønnsåpe lenger er på grunn av sopp... Jeg kommer også til å bruke grønnsåpe:)

Skrevet

Hadde aldri kunne bruke babyolje nedentil, må bli skikkelig kliss. men nå klarer jeg ikke oljer og lignende på kroppen heller jeg da, får fnatt :)

Skrevet

Jeg har etter fødselene skyllet meg med vann med litt grønnsåpe i og det hjelper bra, både på sive og at sårene gror fortere. Skal gjøre det denne gangen også. (så får jeg heller bare lukte som ei gammel husmor nedentil..hihi)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...