Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Vi blir ca. 20 stk. og leg lerer på om jeg skal bestille koldtbor (hvis det går), eller lage selv.. Noen som vet hva som blir billigst?
Mrs. Bouquet Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Vi hadde smørbrød mormor, farmor og tante bakte kake + en kransekake. Vet ikke hva som blir billigst, sikkert lage selv. Men vi tok det som var enklest. Hadde nok med klær, rent hus og borddekking til den dagen.
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Vi lagde et voldsomt koldtbord selv, d var kjempegodt, men jeg tror nok jeg anbefaler å bestille mat.. Vi sparte kanskje litt penger på å lage selv, men egentlig ik så mye tror jeg. Kjøper jo fort altfor mye! Også er d nok å stelle hus, barn og ordn klær føre.... Syns jeg.. Vi kjøpte en stor marsipankake, også fikk vi kransekake, og andre kaker av fam. (jeg spurte om de ville bake) Kjøpte også inn frukt, men den var det INGEN som spiste av
St.Sunniva Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Jeg hadde vel ca 16 personer, og vi lagde alt selv. Dvs at jeg har ei venninne som er kokk som lagde all maten. Vi kjøpte inn og hun lagde i stand. Betalte henne 1000,- kr for jobben, og maten kostet vel kanskje rundt 1500,- kr. Kaker kom da i tillegg. Da kjøpte vi marsipankake, men alt det andre fikk vi. Var ganske mye stri med den maten, så i etterkant ville jeg kanskje gjort noe annerledes, men det ble veldig fint.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 vi skal ha dåp og bestiller mat og får det levert. Da slipper vi det styret i tilegg til alt annet som rent hus,bordekking +++. Vi blir ikke så mange da 15-16 stk.
manonym Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Vi hadde koldtbord som min mor lagde. Jeg delegerte alt, eneste vi hadde ansvar for selv var å hente en hvit dame jeg hadde bestilt og å huske å ta med dåpskjolen=) Kaker fikk jeg familie til å lage.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Forrige gang hadde vi koldtbord som foreldrene mine ordnet. Marsipankake bestilte vi og kakene hadde familiemedlemmer laga. Denne gangen skal vi ha ovnsbakt laksefileter, agurksalat og gratinerte poteter... Kjempedigg, lettvint og billig egentlig. Må se hva vi finner på til dessert... Også skal vi ha kaker da selvfølgelig.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Mamma og pappa betalte for koldtbordet, alle kakene ble bakt av familiemedlemmer, jeg slapp å bake en eneste en.. kransekaka fikk vi bakt av en bekjent. så alt jeg gjorde var å kjøpe inn pynt, lys, servietter og bordkort og selvfølgelig å pynte/dekke bord og ordne med ungen.. djeeeses, jeg er bortskjemt ))
klar for #2 Skrevet 30. mai 2007 #9 Skrevet 30. mai 2007 Vi skal bestille koldtbord og kakene blir bakt av mamma,tanter og venninner av mamma.Blir nok kaker tror jeg! Er kanskje billigst å lage selv, men det sparer en jo for myyyye arbeid og oppvask å bestille maten ferdig!
chabby chic Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 Vi bestillte tapas og fikk kaker laget av familiemedlemmer. Veldig deilig å få alt levert og hentet! Vi var 30stk. Laget selv til nummer 1 og det er endel jobb.....
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #11 Skrevet 30. mai 2007 Vi bestilte snitter til 18 personer, til 79kr pr kuvert. Det ble myyyye rimeligere enn å bestille koldtbord til 150 kr pr kuvert. Sånn generelt blir koldtbord dyrere enn snitter iallefall. men selvfølgelig rimeligere om du lager selv, og klarer å beregne någenlunde riktig mengde med mat.
MartinFelipe07 Skrevet 30. mai 2007 #12 Skrevet 30. mai 2007 Vi skal få spandert på maten av mine foreldre. Da vi har pratet om varmmat fra et cateringsselskap her i Bergen. Maten koster ca.135 kr. og vi er kanskje 20 stk til sammen. Vi lager kaker selv,utenom en for den skal vi bestille fra bakeriet(et med bilde av nurket på). Vi skal kjøpe inn brus og kanskje ha litt drinker. Ikke mye.. Greit med at cateringsselskapet leverer maten også..Rett etter dåpen kommer de med maten,så tar ikke lang tid etter selveste dåpen at vi får maten.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 30. mai 2007 #13 Skrevet 30. mai 2007 Kan jeg spørre hvilken cateringselskap dere bruker og om det er koldtbord, eller hva det er hvis ikke?
MartinFelipe07 Skrevet 30. mai 2007 #14 Skrevet 30. mai 2007 http://www.gategourmet.no/comweb.asp?genses=&maingr=01.Hovedside&chp=01.Hovedside&isMain=yes&main=01.Hovedside så kan du gå på nettbutikken. der ser du prisene osv. Vi skal ha varmmat da.
mammaentiltrulte Skrevet 30. mai 2007 #15 Skrevet 30. mai 2007 hadde 40 gjester og laget koldtbord selv sammen med mamma. eller dvs mamma laget mesteparten. ble myyyye jobb. delegerte ut kakene til familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå