Micca81 Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Jeg er nå 36+4, og har fortsatt ikke hatt noen GU i svangerskapet. Er det noe som vanligvis blir gjennomført? Jeg hadde en undersøkelse for ca 1 år siden, men da var jo ikke nurket vårt på vei enda:-) Ellers har jeg vært på 3 svangerskapskontroller, i tillegg til første kontroll da jeg ble bekreftet gravid. Er dette i minste laget i forhold til dere andre? Ei uke til neste gang, og da er det en måned siden sist.... Jeg har få plager, og er i følge jordmor en sunn og frisk gravid. Sist gang hadde jeg litt høyt blodtrykk, men ingen grunn til bekymring sa hun, så jeg trøster meg med det. Men nå som fødselen nærmer seg med stormskritt begynner spørsmålene å hope seg opp, og jeg skulle gjerne fått bekreftet at alt var vel med den lille litt oftere. Hva slags erfaringer har dere andre på dette området? Jeg er førstegangs!
elfmade Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Synes det var litt lite, ja! Gyn skal helst ikke taes i grav i fölge nye regler og siden du tok for et år siden og mest sannsynelig ikke har skiftet partner siden da er vel det greit;) Jeg er andregangs födende og har värt til kontroll 1 gang i mnd fram til nå i uke 28 da kunne jeg begynne å komme en gang hver 14 dag sa jordmor også blir det en gang i uka fra 36 el 38. Har heller ikke så mye prob i svangerskapet men det er hyggelig med disse timene da og det er som du sier, når det närmer seg slutten så dukker det opp mange sp.mål. Si ifra når du skal dit om en uke at du vil gå en gang i uka siste rest!
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Det var få kontroller. Jeg er 33+6 og har vært på 7 kontroller + UL. Og nå fremover skal jeg på kontroll annenhver uke, og helt på slutten + ev. overtid skal jeg en gang i uka. Hadde gu første kontrollen, men det var fordi jeg da egentlig var hos legen pga. at det var noe kluss med den siste celleprøven jeg hadde tatt noen mnd. tidligere. Har ikke hatt noen gu etter det, og har ikke hørt av legen at jeg skal ha noen i tida som kommer heller.
Mamman til Celine og Marcus Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Her er en oversikt =) Slik blir de nye kontrollene: 1.kontroll: svangerskapsuke 8-12 2.kontroll: ultralydundersøkelse i svangerskapsuke 17-19 3.kontroll: svangerskapsuke 24 4.kontroll: svangerskapsuke 28 5.kontroll: svangerskapsuke 32 6.kontroll: svangerskapsuke 36 7.kontroll: svangerskapsuke 38 8.kontroll: svangerskapsuke 40
Tvilling 76 Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 GU er ikke normalt å ta i svangerskapet. Har ikke gjort det nå, og heller ikke forrige gang. Har vært til 6 undersøkelser + UL og er nå i uke 36. Går nå 2. hver uke. Nå har ikke jeg gått til jordmor i noen av svangerskapene mine, så kan det ha noe å gjøre..? Det høres på meg ut som om du kun har gått til jordmor de 3 gangene du har vært der? Jeg vet det er anbefalt å gå annenhver gang til lege og jordmor om man benytter jordmor i svangerskapet...
Micca81 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2007 Jeg var hos lege for å bekrefte graviditeten, det regnes vel kanskje som første kontroll siden de tar masse prøver og sånn. Neste gang var jeg hos jordmor, så lege, så jordmor igjen..... Jeg har også hatt 2 UL da. Ingen krise med meg, men begynner å lure på en hel del ting. Kan jo bare ta en tlf til lege og spørre, men føles bedre å kunne sette seg ned og ha en samtale om det i stedet:-) Og ikke minst sjekket blodtrykket igjen.Men krabaten kommer nok når den er klar uansett:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå