Gå til innhold

kjenner så lite liv... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er dag 3 med lite liv.. Huff, jeg blir engstelig.

Men mannen min mener at vi ikke trenger å ringe og være bekymret, fordi

vi får de 10 sparkene vi skal ha ved telling på kvelden (følger tell-trivselen skjemaet). Det er bare at de tar så mye lengre tid nå, og det er noen som er så svake, at jeg vet om det knapt kan regnes som et spark..

Kjenner bevegelse mest da, men det er vel ok. Babyen blir jo større, og får mindre plass å bevege seg på. Men er bare 30+2, så synes jo i grunn at jeg kunne fått noen reale spark snart..

Ligger på sofaen og tenker på å ringe føden, men...

Huff, begynner på jobb om en time også.

Er bare så lei meg, og føler at det annerledes i magen min.

Jeg kjenner liv altså, det er ikke helt stille.. Bare veldig rart..

Og jeg føler meg så rar i kroppen. Er urolig når jeg ligger, sover nesten ikke på kvelden.. Ligger bare å kjenner etter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring uansett.. De på føden er kjempe koslige. Behøver sikkert ikke å reise inn, men godt å spørre noen som virkelig har greie på det. Jeg grudde selv til å ringe en dag jeg var urolig, men var absolutt ikke noe problem.. Så vil absolutt anbefale å ringe.....

Skrevet

Ikke nødvendig å stresse unødvendig, ring føden så du kan slappe av litt. Stress er ikke bra for babyen vet du!

Syns du skal følge magefølelsen din.

Skrevet

Etter kva eg forstår, så kjenner du at babyen din rører på seg, og det er det viktigaste.

Men det er betre å ringa ein gong for mykje enn ein gong for lite, då slappar du meir av. Ekkelt å gå sånn i uvissa. Føden og jordmor er der for å hjelpa oss. Kan vera babyen din har snudd seg og sparkar inn mot innvollane? Då kjenner ein det mindre, seier dei som kan det.

Vonar alt står bra til.

Skrevet

Hei vennen!

Det viktigste er jo å kjenne liv hver dag men skjønner at du er urolig når han ikke sparker så ofte og lite sterkt. Sier med enig med de over meg og heller ring Føden en gang for mye. :o) Du kan også prøve å hive innpå med peanutt kubbe. Hører rykter om at det skal hjelpe. *lurt smil*

Klemmer litt på deg!

Skrevet

Hehe, ser mitt innlegg ble nesten identisk med "Anonym", men jeg leste hennes innlegg etter jeg skrev. Tenker nok likt vi da. :o)

Skrevet

da ringer jeg....

Skrevet

da drar jeg på føden... de ville ha meg inn med en gang. Ringte mannen min nå, så han kommer for å kjøre meg..

Blir så engstelig..

Tårene bare triller...

Kommer med en oppdatering senere i dag jeg..

Skrevet

Lykke til Gøril ;)

venter spent på oppdatering... klemmer

Skrevet

Ltkke til kjære deg! Husk at det oftest går bra:-) Tenker på deg i alle fall!

Skrevet

Det kommer nok til å gå så bra så, men skjønner veldig godt din redsel.

Stor trøste klem om det kan hjelpe noen ting..

Skrevet

Skal tenke på deg, Gøril. Jeg tror ikke du har grunn til å bekymre deg, men det er bedre å få sikkerhet enn å gå og uroe seg. Bra du ringte føden! Lykke lykke til!!

Klem

Skrevet

Så bra.. Lykke til.. Det går sikkert kjempe bra..

Skrevet

Skjønner du blir engstlig da...

Men kan være leiet som gjør det da.

Eller hvor morkaka er plasert i forhold til føtter...

Ringer du så får du nok en sjekk og da får du svar!!!!

Bedre det enn å gå å uroe seg.. ikke så bra for barnet heller det.

Det sier og at jenter er mye roligere enn gutter.. det kan jeg skrive under på, for med Tiril så var det ikke mye styr inni her i forhold til med denne karen som er her nå..

Hun lå også og sparka på morkaka, så det demper veldig..

Masse lykke til!!!!!

Så lenge du kjenner liv så er nok alt helt fint :)

KLem

Skrevet

Lykke til, tenke på deg!

Skrevet

Åå, Gøril, jeg kjenner meg så godt igjen...

Det er så vondt å bekymre seg, og så vondt å være redd.

Har sånne dager jeg også..

Lillegutten i min mage er heller ikke hyper, så sjekker nøye hver dag at ting ikke endrer seg merkbart.

De er jo større nå, så bevegelser merkes vel mer enn spark. Jeg føler det ihvertfall sånn.

Er sikker på at alt er bra med gutten din, men det er helt riktig å ringe når du følte det som du gjorde nå. Jeg gjorde det samme for 3 uker siden, og fikk bare positive tilbakemeldinger på at vi ringte.

LYKKE TIL på sykehuset!!!

Skrevet

Ønsker Gøril masse lykke til!!!

Er fryktelig å gå med sånne bekymringer..

Jeg er urolig selv for min gutt som er "overaktiv" inni magen.

Tenker hele tiden at han er hyperaktiv eller at han har noen slags anfall..

Huff, man går og tenker på så mye rart.

Skrevet

Skriv når du er tilbake da Gøril, og si hvordan det det har gått!! Tenker på deg!

Skrevet

uff lykke til Gøril! går sikkert bra. Vet hvordan du har det, har selv en veldig rolig gutt i magen. Ligger ofte å kjenner etter spark. bekymrer meg mye. Har aldri ringt til føden, burde sikkert ha gjort det, bare for å bli roligere. men det er vanskelig å vite hva som er nok liv for en dag, hva som er lite liv osv. Morkaka mi ligger frem og da kjenner man visst mindre liv og. så jeg roer meg med det. Er i uke 33 nå, og alt har vært bra med lillegutt på kontroller og ul, så han er nok bare veldig rolig. Får håpe han blir det når han kommer ut og :o)

Skrevet

Huff blir bekymret jeg nå!

Det er jo kjempebra at dere fikk komme inn i dag. Forhåpentligvis blir du beroliget med at alt er som det skal.

Kommer til å vente spent på oppdatering fra deg vennen.

Klemmer fra

Skrevet

Gøril sendte meg en oppdatering som hun ville jeg skulle dele med dere.

Lille Jesper har det helt fint og har forandret stilling fra seteleie til å ligge med hodet ned og sparker mot ryggen og ribbena. Hun hadde mye fostervann og kjenner derfor litt mindre spark også, men alt stod bra til så hun dro rett på jobb. :o)

Skrevet

Så bra at alt står bra til med dem :-) Har tenkt på deg i dag Gøril!

Skrevet

Så flott da :)

Skrevet

Tusen takk til li-li som ville oppdatere her :)

Huff, det er så grusomt å bekymre seg, og jeg var helt sikker på at han hadde tulla seg fast i navlestrengen og bare lå å veste etter luft og skulle dø.... Man ser jo gjerne for seg det verste når man er redd.. Jeg er ekstrem også da.

Men fikk skryt for at jeg ringte, fordi det var jo forandringer i sparkemønsteret her. Og da skulle man ringe sa de.. Allikevel om man kjente noe.. Forandring kunne tyde på mye.. Men ring alltid om man er bekymret..

Er kjempeglad for at han omsider har lagt hodet sitt nedover da, jeg har vært sikker på setefødsel jeg.. Men heldigvis er gutten smart nok til å snu seg :) Og ikke så rart at jeg merka at det var noe merkelig da.. For jeg fikk jo aldri spark der jeg pleide, og de sparka vi hadde kjent dagen før var jo så svake.Han sparka jo innover.. Jeg skulle hatt et UL-apparat her hjemme jeg, slik at jeg kunne ha fulgt med litt.

Klem fra en lettet gøril :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...