Gå til innhold

Hemorider :-S Ikkje så delikat dette her altså...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dei siste dagene no så har eg hatt noken forferdeleg store klumper ved rumpehullet.. Det er ikkje så behageleg også gjer da så vondt når eg har avføring...

Har dere noken tips mot dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med en reseptfri salve. F.eks alcos-anal mot hemorider. Det hjelper mange.

Min har også hatt en skikkelig oppblomstring de siste par dagene, så jeg skal på apoteket etter jobb i dag, for det klør bare jeg rører på meg!

Hersens hemorider ... :-((

Skrevet

Scheriproct er ein god salve. Den fungerer både innvendig og utvendig.

Ellers frukt og grønt mot hard mage (den plar vera den harde magen som gjer at ein får hemoroider), Vi-siblin seier dei òg skal hjelpa, eg har ikkje prøvd den (kanskje andre som har?). Det er sånn fiberting som du kan blanda i yoghurt viss ikkje eg hugsar feil. Unngå vanleg heil-/lettmjølk og te/kaffi, det gjer at magen vert hard.

Vonar det er ei lita hjelp:-)

Skrevet

Scheriproct leste jeg (på felleskatalogen tidligere idag) at man skal være forsiktig med under graviditet. (Ikke 3 første mnd. og skulle kun brukes dersom fordelene ved bruk var større enn ulempene osv..)

Alcos-anal derimot hadde ingen påviste skadelige effekter.

(Jeg har brukt scheriproct før og det virket ikke på meg, men hører om flere som har hatt god effekt av den.)

Skrevet

Det var sant! Eg har brukt begge deler tidlegare, men som alltid når det er snakk om svangerskap og alt i samband med det, så spør eg dei som jobbar på apoteket. Dersom dei er usikre så sjekkar dei det opp i katalog eller med andre medarbeidarar. Er spesielt forsiktig dei tre fyrste mnd uansett.

Skrevet

Du kan jo også prøve kjerringrådet med å smøre hemorridene med honning morgen og kvel, skal visst tørke dem ut..

Skrevet

Resept på sheriproct salve, reseptfrie alcos anal hjalp ikke meg.

Idoform kapsler,reseptfrie på apoteket, det er melkesyrekapsler som stabiliserer magen, hjalp meg mye. Gynekologen min sa at hemoroider kommer av forstoppelse, og derfor bør man spise fiberrik mat, drikke biola og yoghurt for å forebygge forstoppelse.

Jeg har fulgt det rådet, og det har hjulpet masse. Eneste minus er at hvis man blir sløv med dette, så er hemoroidene ultrakjappe med å komme tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...