minah Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Skal man dra inn til sjekk uansett da? Eller kan det vaere at de ber deg vente hjemme til riene blir sterke og kommer med jevne mellomrom?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Hvis hodet ikke er festet må du dra uansett...da vil de ikke at du skal gjøre annet enn ligge på ryggen. Jeg ville nok ringt sykehuset uansett så tar de en avgjørelse på hva de vil gjøre!!!!
tina 79:) Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Du må ringe dem og fortelle, også får du enten beskjed om å være hjemme og vente på rier, eller om å komme inn. Jeg var i tvil om vannet mitt hadde gått, så jeg fikk beskjed om å komme inn kl 16, da vi trodde det hadde gått ca 10 på formiddagen. De noterer tidspunktet for når du tror vannet ditt har gått, fordi hvis ingenting skjer skal du settes igang innen 24-48 timer. Antakeligvis får du beskjed om å holde deg hjemme hvis du er helt sikker på at vannet har gått, og hodet er festet.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 når vannet går,ringer du til føden.ikke sikkert dem vil at du kommer før neste dag hvis du er uten rier.men ring du da får du vite mer.lykke til
Yoggy ; ) Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Når vattnet "fossa" ut på mig var det sengeleie å ambulanse(bor 4tim fra sykehus), hade oxo seteleie på gutten...detta skedde nesten 4uker før termin.
minah Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2007 Tusen takk for svar:) Vannet har ikke gaatt enda, men jeg gaar vel egentlig og venter paa det, for proppen har gaatt og har en del maserier... vet jo at det er litt forskjellig praksis rundt omkring paa sykehusene i Norge. Skal selv foede i utlandet ved et amerikansk sykehus, vet ikke helt hvordan praksisen er der. Men drar nok rett inn for sjekk hvis vannet gaar ja...
lemontree Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Hei! - vet ikke helt hva du mener med maserier, kynnere er jo en ting, men maserier kan jo være en del av at fødselen er i gang - ? Jeg startet min forrige fødsel ved at vannet gikk, som en rolig "pipling", ikke den fossen som jeg hadde forestilt meg. Og så hadde jeg maserier, en stund før de gikk over til mer effektive rier. Jeg ble bedt om å holde meg hjemme til det var ca 5 min mellom riene. Men .- ikke alle fødseler starter med at vannet går! I noen tilfeller går ikke vannet før man er godt på vei mot full åpning. Jeg ville kontaktet sykehuset dersom du misstenker at fødselen er i gang. Ikke alle sykehus ber de fødende om å være hjemme heller, har forstått at det er typisk praksis i Oslo der sykehusene er fulle. Og så ville jeg fortalt hvor lenge du har hatt sånne mase-rier, for å gi dem en mulighet til å vurdere om llivmoren bare blir sliten av det. Lykke til!!! Og - stol på din egen magefølelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå