Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Er redd for at jeg mister all kunnskap jeg har, spesielt på områdene som i utgangspunktet ikke interesserer meg. Kan minimalt med anatomi og fysiologi, f.eks. Har antakelig kronisk utmattelsessyndrom og vet ikke når jeg kan begynne å jobbe igjen. Jeg har snart vært borte fra arb.livet i tre år, med unntak av 5 måneder. Det skremmer meg at jeg mister det jeg har jobbet hardt for å oppnå!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Jeg har det akkurat på samme måte, selv om det kanskje er en mager trøst. Har 20 års skolegang totalt, og fikk blant annet karakteren A på masteroppgaven min. Men når folk spør om innholdet i masteren i dag, klarer jeg knapt å svare. Husker dårlig, og finner ikke ord. Jeg er også utdannet lærer, og jobbet i skolen før jeg ble sykemeldt. På slutten slet jeg med helt elementære ting, som hvordan man setter opp et gangestykke. Uff, man føler seg ikke særlig intelligent i slike situasjoner.......Jeg har diagnosen ME, og vet at dette er vanlig ved denne sykdommen. Prøver å trøste meg med deg, men det hjelper jo ikke så veldig....... Har du blitt utredet for ME eller kronisk utmattelsessyndrom? Siden du har vært borte så lenge fra arbeidslivet bør du jo ha blitt grundig utredet nå. Jeg håper du har gjort deg kjent med hjemmesidene til de to ME- foreningene vi har i Norge: www.menin.no og www.me-forening.no. Du finner forum på http://www.menin.no/phpbb/ og http://meforum.diskusjonsforum.no Der finner du masse info!!!!! Håper det går bedre med deg! Ps: Kan det være at du er kvikksølvforgiftet? Kvikksølvforgiftning og ME har mange like symptomer. Skriv hvis du ønsker mer info. Har ganske god peiling på det nå.......
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Jeg har ingen master, men har 4 år på høgskole, deriblant videreutdanning som jeg fikk A på! Er veldig stolt av det!! Jeg har ikke ME-diagnosen, men skal i gang med utredning, er veldig sikker på at jeg har det. En trist trøst, men likevel en trøst, at jeg ikke er den eneste "smarte" som opplever dette, men at det er typisk ME. Jeg er en del innom ME-forumene og har sikkert møtt deg der, men vet lite om kvikksølvforgiftning. Legen min har ikke foreslått at det kan være det, men det forundrer meg ikke... Det var jeg som tok initiativet til ME-utredning. Hvordan kan jeg vite om det er kvikksølvforgiftning? Link? Håper å høre fra deg igjen!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Hei igjen! Ja, det er jo en liten trøst at andre har det på samme måte... Godt at du er i gang med utredning, i hvert fall! Du finner en grei artikkel om kvikksølv og tester på denne linken: http://www.tenneroghelse.no/default.asp?page=62&article=60 Som du ser, er det ikke så lett å få målt dette riktig. Jeg har ikke tatt noen av testene, så jeg har ingen direkte erfaring med dem. Da jeg gjorde meg kjent med kvikksølvproblematikken, og at en del symptomer ligner på ME, valgte jeg å fjerne amalgamfyllingene mine like etterpå. Amalgam er den største kilden til kvikksølvforgiftning (men man kan også bli forgiftet av noen vaksiner som inneholder kvikksølv). Jeg har gått til en spesialist på sanering (VELDIG VIKTIG FOR IKKE Å BLI DÅRLIGERE!!!), og tatt det over tid (også veldig viktig). Mange hensyn å ta, som å ta antioksidanter, kull etc i tilknytning til saneringen. Jeg ble ferdig med saneringen for et par uker siden, så det er vanskelig å si om det har hatt noen effekt. Men jeg har blitt verre etter hver sanering, noe som er vanlig ved forgiftning, for så å bli litt bedre igjen. Går på en avgiftningskur nå. Så får tiden vise om dette har noe for seg. Du finner masse info om kvikksølvforgiftning på nettet, særlig på engelsk. Jeg har funnet en del artikler ved å søke i google. Fant blant annet en del da jeg skrev mercury myalgic i søkefeltet. Da finner du jo stoff som både omhandler kvikksølv og ME. Har funnet flere artikler om personer som har blitt mye bedre eller frisk av ME ved å fjerne amalgamfyllingene. KAn prøve å finne noen av dem igjen hvis du ønsker. Håper du finner ut av det. Lykke til! Skriv hvis det er noe, så kanskje jeg kan hjelpe deg.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Jeg har kikket på linken, men fant ikke noen god oversikt over symptomer, debut og andre ting som gjør det lett for meg å finne ut om jeg har amalgam-forgiftning eller om det er ME.Hjernen min fungerer ikke til å lese engelske artikler, men kanskje du har en grei oversikt til meg? Hva er hovedpunktene som skiller ME fra amalgam-forgiftning? Og hva er likhetene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå