:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 tenkte vi kunne lære morsomme leker fra verandre. (begyner og bli lei av "lillepetter eddekopp" og "jeg er en liten undulat"" så sett i gang og fortell :-)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Ja åsså dikter opp egne sanger som er morsomme,jeg vill ikke ut med dem desverre.Ellers hjelper jeg henne med å rulle over på siden,har sånn rangle som jeg ruller oppover magen å til munnen å sier noe å da gliser hun,ja mye sånn fra før også å noe nytt.
milk Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Det hadde vært supert å lære noen leker her:o) Bra forslag! Labbe til skogs Labbe til skogs Hogge ved Hogge ved Fryse på bena Fryse på bena Labbe labbe hjem Labbe labbe hjem Gjør bevegelser med bena til babyen. Moro:) Hvordan er "Jeg er en liten undulat"?
Learning to fly Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Litt større babyer liker denne, og den lærer de litt om fjeset: Pek på stedet/pek forsiktig til babyen mens du rytmisk sier: -panneben,øyesten,nesetip, hakeslipp, dikke dikke dikk (da kiler du under haken:)
FuriLaks Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Jeg kan en litt morsom sang som vi sang i bhg`n: Napoleon med sin her over kjøkkenbenken dro, KARI datt i vasken og PETTER datt i do, STINE datt i renna og slo ut alle tenna, og FREDRIK satt på loftet og digga rocken roll! Nataniel ler ihvertfall når jeg synger den om alle i familien:)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Spring etter vatn (sprelle med babyen føtter) Spring etter vatn (sprelle med babyen føtter) Hopp over gjerdet (løft babyen opp) Hopp over gjerdet (løft babyen opp) Spring etter vatn (sprelle med babyen føtter) Spring etter vatn (sprelle med babyen føtter) Øs inn (legge beina til babyen til høyre) Øs inn (legge beina til babyen til høyre) Spring hjem igjen (sprelle med babyen føtter) Spring hjem igjen (sprelle med babyen føtter) Hopp over gjerdet (løft babyen opp) Hopp over gjerdet (løft babyen opp) Spring hjem igjen (sprelle med babyen føtter) Spring hjem igjen (sprelle med babyen føtter) Øs ut (legge beina til babyen til venstre) Øs ut (legge beina til babyen til venstre)
Mage Mi Sa Jo Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 det var en liten mus, som bodde i et hus, ( tripper oppover magen med fingrene) ikke der,(kiler under den ene armen) ikke der (kiler under den andre armen) men deeerrrrr Kiler i halsgropa. fin lek på stellebordet.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. mai 2007 det er en sang: jeg er en liten unulat som får så dårlig med mat fordi jeg borhos fordi jeg bor hos de er så jærige så. de gir meg sild vær eneste dag men det vil jeg ikke ha for jeg vil helde ja mye helder ha coka cola og is hele veien så gjør du det som du synger, du viser at udulaten er liten og gnir babyen på magen for og vise at han er sulten. tegner hus i lufta der undulaten bor. lar hånden din være silden som svømmer og du driker cola og spiser is. den er litt morsom.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #11 Skrevet 30. mai 2007 Hva med de mer tradisjonelle: Hvor stor er ...... i dag- så stor (løfter opp armene) Bake kake søte:) Ride ranke Borte-tittei
satime Skrevet 30. mai 2007 #12 Skrevet 30. mai 2007 ormen den lange ( bevegelse med hånden som en slange) krøp som en slange under et gjerde( Den ene armen/hånden under den andre) tok seg en pære( Later som du griper noe) delte den i to( Slå den ene hånden over den andre..i et kryss) sa den var go...mmmmmm( Late som man spisen, men man sier mmmm, hånden opp til ansiktet) Hoppe sa gåsa danse så reven så hopper vi så danser vi så setter vi oss på huk ro ro til fiskeskjær...osv. ( trenger vel ikke skrive noe mer) ..hmm...har egentlig lært mange fler, men trenger å friske opp litt. ..men glemmer fort..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #13 Skrevet 20. november 2007 savner flere her jeg noe som kan komme med flere rim og regler.
♥sjiga♥ Skrevet 11. desember 2007 #14 Skrevet 11. desember 2007 himpel og pimpel (vifte med tommelene) de satt på et berg den ene var spillemann den andre var dverg. de satt på hvær sin tue og viftet med hvær sin lue. så smatt de inn igjen og hvis du er stille så kansje du kan høre dem spille (lag en lyd, fek en bjelle, han etterhvert la barnet få ventelitt på lyden) flere?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #15 Skrevet 11. desember 2007 Alle pippelurene på taket satt spurte om (barnets navn) var hjemme (barnets navn) sin mamma svarte dem NEI (riste på hodet) og alle pippelurene de ble så LEI (lage trist ansikt, trist stemme) Alle pippelurene på taket satt spurte om ..... var hjemme .... sin mamma svarte dem JA (nikke) og alle pippelurene de ble så GLAD (stort smil og glad stemme)
gutt 07 + baby 09 Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 Å tusen takk!!!! Kunne den en gang, men huska den ikke helt igjen! ))
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 26. april 2008 #18 Skrevet 26. april 2008 korrekt tekst til en liten undulat: jeg er en liten undulat som får så dårlig med mat fordi jeg bor hos fordi jeg bor hos de er så gjerrig og lat de gir meg sild hver eneste dag men det vil jeg ikke ha for jeg vil heller for jeg vil heller ha coca cola og is
Tøtto&lillebror Skrevet 26. april 2008 #19 Skrevet 26. april 2008 Regler: Handa: ta på ein og ein fing..begynn med tommeltotten.. -Den datt i brønnen -Den tok han opp -Den bar ann hjem -Den la ann i seng -Og den gjekk hjem og sladra...og fy fy fy fy (riste i lillefingen) -Tommeltott -Slikkepott -Langemann -Gullebrann -Og lille petter spillemann Tærne: (Litletåa først..) -Titil -Tåtil -Tillaro -Megafru -Og store gubben hesten
Gjest Skrevet 26. april 2008 #20 Skrevet 26. april 2008 For en koselig tråd! Kan ingen regler, men her er det stas med bøker. Vi ligger sammen på gulvet og kikker i "Hakkebakkeskogen" mens jeg synger sangene. Han er veldig glad i å se på bildene i boka, selv om han bare er 6mnd. Smiler og koser seg.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #21 Skrevet 26. april 2008 Hode, skulder, kne og tå, kne og tå Hode, skulder, kne og tå, kne og tå Øyne, øre, kinn å klappe på Hooode, skulder, kne og tå, kne og tåååååå! (Peke på baby, seg selv eller styre armene til baby) Blåse (så det blir promeplyd mot huden) på magen, kinnet, under foten eller inni handa er alltid stas:) Vi synger: Når en liten mus skal ut å gå.. osv og "tripper" med hånda rundt på babyen. Datteren min er ganske liten enda, så det er igrunn det.. hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå