SpiseLise Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Søkte på svangerskapspenger i forumet, og så et innlegg fra deg der du heller ikke hadde fått feriepenger av dem. Og at du skulle klage i dag. Fikk du gjort det, og hva sa dem i såfall? (Kanskje vi shoppet litt for tidlig? Hmm...)
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Er her, men jaggu ikke mye rikere... Fått feriepenger (tror jeg) av noe, men mye mindre enn forventet. Er liksom ikke helt kommet dithen at jeg skal klage ennå, må gi dem ut måneden. Har ikke hørt om noen andre som har fått av svskapspenger heller...
SpiseLise Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2007 Usjda.... Så klaske-panne-aktig at jeg ikke tok navnet på han jeg snakket med hos NAV. Han GARANTERTE jo at man fikk FP av SP, selv om loven om det inntrådte i januar i år. Det spurte jeg spesifikt om. Han måtte vel kunne svart på hva som har skjedd her. Jeg tenkte også å gi dem ut mnd. Og regne over fryktelig nøye en gang til. Men etter det altså, så ringer jeg og ber om å få prate med han mannen hos NAV som snakka østlending som hørtes passelig ung ut;)
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Hehe, jeg kan be om det samme og skape full forvirring:p Nei, spør jeg etter enten hun dama som snakket østlending og hørtes ut til å være rett over 40 så vil hele NAV Drammen prate med meg;) *fniiis* Let me know da, så gjør jeg det samme. Jeg vil så gjerne gjerne ha feriepenger av det også, for det er MYE mer grunker enn fødselspengene! Og DA skal jeg shoppe! (har gjort det i dag også da, men bare fornuftige ting. Gardinstang, dørmatter og sånt piss...) Mannen min har dog latt meg låne kredittkortet hans, han skjønte jeg hadde shoppingabstinenser når en "liten" tur på nærbutikken varte nesten en time og endte på over 1500 kroner;)
SpiseLise Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2007 Hei igjen Tillab:-) Så snill mann du har som låner bort kortene sine! Kjenner til de "kjappe" handleturene som ender med full vogn, hihi:-) Jeg ringte altså disse NAV-menneskene i dag. Traff en småsnerpete dame som kunne fortelle at det IKKE er feriepenger av svangerskapspenger. Når man har mottatt fødselspenger, er det dem og evt. sykepenger man får feriepenger av. Da jeg høflig og pent sa at jeg hadde snakket med en mann hos dem for noen uker siden, som sa at man fikk av svangerskapspenger også, svarte solstrålen at "Nei! Sånn er det ALTSÅ IKKE. Du har fått det du skal ha". "Hm, det var rart", sier jeg. "Han spurte jo tilogmed en annen dame hos dere før han svarte meg, og hun mente det samme". "Sukk. NEI, det er ikke sånn." Siden damen hadde det travelt med å snerpe seg videre gjennom dagen, endte samtalen vår der. Går ut fra at hun har rett (siden lønnsslippen og hun sier det er riktig), så nå gjør jeg ikke mer med den saken. Har du snakket med dem du da?
MartinFelipe07 Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Jeg vet at vi SKAL få feriepenger ut av foreldrepenger! Har ringt maaaange ganger til NAV og de har bekreftet det gang etter gang. Det står til og med på lønnsslippen fra NAV også!!
SpiseLise Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2007 Jo, men foreldrepenger er ikke det samme som svangerskapspenger. Tror det er det som het fødselspenger før. Svangerskapspenger er det du får når du ikke kan være i jobben du har mens du er gravid, pga fare for fosteret. Altså i stedenfor å være sykemeldt.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Jeg har også pratet med inkompetentklubben nå. Det ER feriepenger av svangerskapspenger, men ikke for oss som fikk det utbetalt før 01.01.07... Dessverre!
SpiseLise Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. juni 2007 Hrmpf! Det var jo det jeg spurte han om... "Jooooda, det får du. Det står ingenting om hvilken dato loven gjelder fra, så da gjelder det deg også". Djises.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Som sagt, INKOMPETENTE hele gjengen! Vet du, jeg pratet med 5 stykker før jeg endelig fikk tak i ei som skulle sjekke det opp og ringe meg tilbake. Jeg blir så irritert at jeg blir helt grønn jeg. Og man får jo ikke hjelp når man er irritert da blir de jo heeelt satt ut "stakkars"... Nei, inkompetente idioter... Jeg har alltid satt meg som et kriterie at når jeg har en jobb skal jeg virkelig sørge for å kunne MEST mulig, vite mest mulig slik at jeg slltid kan gi den service og svare på de spørsmål det er behov for. Lurer på om det er et ukjent fenomen i NAV...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå