Gå til innhold

Endelig er June Sofie her :-) (litt langt) (samme som 3.trimester)


*We68*

Anbefalte innlegg

Etter mange dagers venting så fikk jeg rier torsdag 24 mai. skulle inn på vurdering for igangsetting den 25 så det var godt det begynte av seg selv :-) Var nok derfor det endelig løsnet også, fordi jeg var rolig og ikke stresset kansje etter når det ble mer.

 

Vi skulle i bursdag til en tanteunge i 19 tiden den 24, da jeg kjente at det kom kynnere som jeg forstod var kansje en begynnelse på noe, for de kom med 10 minutters mellomrom og barte rundt 50 sek. vi dro bort i selskap i 19.30 tiden og jeg sa til pappan at jeg får bare gå på do hvert 10 minutt da så ingen ser noe på meg så ser vi om det blir noe. men etter to omganger med 10 minutters mellomrom ble de veldig vonde og kom plutselig med 8 minutters mellomrom. så da gikk jeg ut. min svigerinne kom ut og jeg måtte liksom bare innrøme at nå var det i gang. for da kom det med 7 minutter plutselig. og ingen tvil om det var rier nei. hun hentet mannen min og vi dro derfra i 21 tiden. jeg ringte da 113 på vei derfra fordi jeg hadde fått beskjed om å gjøre det med en gang jeg kjente noe fordi de regnet med rask fødsel. så 21.30 kom sykebilen med blålys. jeg var ganske flau, for jeg hadde jo 7 minutter mellom og gikk ut selv :-)

men da vi kom på sykehuset 22.30 var de allerede nede på 3 minutter mellom riene.

jeg ble trillet på fødestuen og lagt i fødesengen. da målte de 8 cm åpning. og de regnet med fødsel med en gang omtrent. men lillemola lå feil, bakehodeleie. så hun gle ikke helt ned og de to siste cm åpnet seg heller ikke derfor. de tok vannet, men ingenting skjedde. det var ganske dårlig forsterlyd til slutt, men jeg fikk oksygen som hjalp henne til å få nok.

jeg ble snudd frem og tilbake og de prøvde å snu innvendig. litt plagsomt når de begynte med ul for å finne hvordan hun lå. og jeg ble jo nervøs da leger kom inn og de virket stresset de på føden. men så ble jeg lagt i sideleie og der gled hun inn i riktig stilling og helt ned. men nå var plutselig riene lengre mellom og når pressriene satte inn fikk jeg en rie først der hun kom nesten helt ut...så gikk det ti minutter der jeg fikk hjelp av drypp for å få en til og så da den kom ga jeg alt jeg hadde og ut kom hun 00.59 med et vræl :-)

 

3080 gr og 49 cm.

 

to av støresøstrene satt på gangen og ventet spent. de hørte to stønn fra meg, og så lillesøstra som gråt :-)

Pappan klippet navlesnora og vi koste oss litt med lille June Sofie før hun ble tatt med for veiing og måling mens de prøvde å få ut morkaka som lå litt fast enda, men til slutt kom den også.

søstrene fikk være med å veie og måle og ble med inn til meg etterpå. De syntes det var veldig til stas å få se henen så ny. men litt skummelt med blod på gulvet da ;-)

 

så etter to døgn på barselhotellet kom vi hjem igjen 1 pinsedag og nå bare koser vi oss masse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...