Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Hvorfor gjør dere det? For å føde fortere? Få en lettere fødsel? Høres så grusomt vondt ut, så jeg vil helst unngå det hvis det ikke er veldig gode grunner.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Hei! Ble strippet forrige svangerskap. Det gjøres for å få fortgang. Det er jordmor som gjør det. Gikk ni dager over termin og 6 dager over termin ble jeg strippet. Jordmor undersøker deg vaginalt og roter litt oppe i mormunnen, provoserer den på en måte. Synes ikke å huske at det var spesielt vondt, kanskje lett ubehag som menssmerter. Etterpå hadde jeg litt menssmerter. Slimproppen gikk 1,5 dag etterpå, og babyen ble født 3 dager etter strippingen.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2007 Hørtes betryggende ut!! Men håper likevel jeg slipper:) Kanskje jeg er pysete, men synes det er vondt nok å sjekke modning!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Jeg fikk tilbud om det hos jordmor, det var ikke noe jeg ble tvunget til. men var rimelig desperat når jeg begynte å komme såpass over tiden. Da er man med på alt som er "gøy" Hehe
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 lurer på å spørre jm om hun kan gjøre det på meg på torsda, er fremdeles 1 uke til termin da men, skal spørre likevel grunnen er for det første at hun sjekket meg sist torsdag, da hadde jeg tocm åpning og mormunnen var myk og moden hun sa også til meg at hun synest denne babyen godt kan komme ut nå (pga jeg hardt rammet av bekkenløsning) og babyen er stor og fin nå de siste tre-fire dagene da, har jeg vert i elendig form, hatt høgt blodtrykk ene dagen, så knall lavt blodtrykk andre dagen (ikke orket pratet nesten engang av utmattelse- eller lavt blodtrykk da- samtidig som pulsen min har vert sky-høy!! (lugget "besvimt" i sengen i timesvis, hatt laavt blodtrykk, men puls på over 90 likevel)-- sambo passer godt på meg og han som måler bt og puls æsj, formen er bæsj, jeg er moden, babyen er klar- skal spørre hun om å strippe meg ja
mamsen til prinsen Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 For min del var det pga stooor baby og har passert termindato...baby estimert til 4700 g nå ....og itillegg er det høyt blodtrykk og masse vann med i bildet....så de mente det kunne være lurt å få litt fortgang.Det er sikkert forskjell på hvordan dette føles for den enkelte men det var for min del ikke bare roting oppi der men heller...riving og sliting. Kjentes ut som hun skulle slite sund alt inni der...men som sagt...det er vell forskjelling hvor mye de tar i og samtidig hvor moden man i utgangspunktet er....
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 For meg var ikke strippinga vond overhodet, jeg kjente bare at jordmor rota litt rundt oppi der. Blødde litt etterpå, men det er helt normalt etter noe sånt. Ca. 12 timer etter strippinga så gikk vannet, 9 timer senere ble jeg mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå