Gå til innhold

Var hos NAV i dag ang støtte til barnetilsyn.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man får ikke støtte før den mnd man begynner å jobbe igjen. Så det vil si at jeg som har fått plass fra august må betale fullt for 3 mnd (som hun egentlig ikke skal være i barnehagen engang). Ja, jeg har råd til det, men er jo litt prinsipp da. Hun på NAV fortalte at om jeg hadde vært sykmeldt i de tre mnd så kunne jeg få støtte til barnetilsyn, men ikke om jeg får foreldrepenger. Nesten å oppfordre folk til å gå å sykemelde seg det (ikke at jeg skal gjøre det da). Man får jo i de fleste tilfeller faktisk mer utbetalt fra NAV om man er sykemeldt (når man er i jobb) enn om man får foreldrepenger (80 % som jeg har).

Jaja...tenkte jeg skulle spørre barnefar om han hadde lyst til å legge i litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan man ikke fryse plassen?

Skrevet

Er privat bhg så jeg vet ikke om det er noe med det, men de sa at så lenge de ikke hadde noen andre til å ta den plassen de 3 mnd så kunne ikke de stå med tap på den plassen. Så om jeg vil ha den, så må jeg betale for den. Tenkte å bruke litt lang tid på tilvenning da. Ha henne der sånn et par timer 1-2 ganger i uka sånn etterhvert. Så kan jeg få litt tid for meg selv, og jeg vet at hun er i gode hender.

Skrevet

ja det er super smart :-)

syns det er mye bedre med lang tilvenning. det er litt groteskt med bare 4 dager

Skrevet

Ja det syntes jo jeg også, samtidig som snuppa bare er bare 10 mnd når barnehagen starter...

Jeg skal jo gå hjemme til rundt november da, så jeg må liksom betale for 3 mnd som jeg da egentlig ikke trenger. Men men....det er jo sånn det er. Men syntes det var dumt at man ikke får stønad fra barnehagen starter, men fra når man begynner å jobbe igjen. Hadde jeg tatt mine 4 siste uker med ferie i desember, og startet å jobbe igjen i oktober, så hadde jeg faktisk spart en mnd da, men tviler jo på at min arb.giver syntes noe om at jeg jobber en mnd, og så har 4 uker ferie igjen.

Skrevet

ja det hørtes egentlig fornuftig ut. kan du ikke bare ta ferie den måneden også og begyne over jul?

blir ikke så mye du taper på det.

om du får barehage plass da da

Skrevet

Om jeg skal ha plass, må jeg ta den jeg har fått fra 6 august....helt sprengt kapasitet her. Flere jeg kjenner som ikke har fått plass. Får vel bite meg i det og betale da...hehe...

Blir 3 harde mnd det...

Skrevet

ja du får nok det. men om det er sprenkt kapasitet så kan du kansje leie den ut til desperate foreldre i 3 måneder ;)

du får ha lykke til ihvertfall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...