Gå til innhold

Alle snakker om ammepress, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...det ville jo ikke eksistert ammepress om folk ikke lot seg presse? Eller hva? :) Det ligger mye støtte i god tro på seg selv, en tro på at det man gjør er riktig. Dersom du klarer å stå fast ved dette, kan ingen presse deg.

Bare en tanke ut i luften. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Hadde det ikke vært for at jeg har en sterk psyke og er sta, så hadde jeg ikke ammet idag =)

Skrevet

Det var èn måte å tolke det på, og det er kjempebra for deg. Nå tenkte jeg først og fremst på de som av ulike grunner ikke ammer, men som føler seg presset fra omgivelsene.

Har man tro på seg selv og sine egenskaper som mor, skal det mye til før noe biter på en. Stå på, jenter.

HI.

Skrevet

Det er sant nok det, som voksne må vi erkjenne at vi selv er dels ansvarlige for våre reaksjoner til det andre sier og gjør. Man velger til en viss grad selv hvordan man reagerer på ting.

Skrevet

Jeg måtte begynne å gi flaske tidlig, og har ikke merket noe ammepress.

Skrevet

Jeg hvet hva ammepress er!!!

Jeg ammet, men fikk desverre brystbetennelse. Det var h...vondt, men jeg stod på å fortsatte å amme, 2 dager etter at jeg var ferdig med pecilin-kuren, fikk jeg tilbake brystbetennelsa fordi fastlegen min hadde gitt meg feil pencilin. Var inn til lege, fikk ny pencilin-kur, sa at jeg ville kutt eut, men hun sa at jeg måtte prøve å fortsette og sente meg til ammehjelp. (av ammehjelpa fikk jeg råd og tips, samt brystskjold). Det ene ført etil det andre, jeg var sår, mistet hud rundt brystvorta,den sprakk, jeg fikk vannblemmer etc. Var ikontakt emd ammehjelpa flere ganger.

Til slutt bestemte jeg meg for å kutte ut hele greia..men jeg hadde så mye melk, det var ikke så lett å stagnere produksjonen for å si det slik. Og jeg måtte legge til jenta, for jeg fikk ikke til å pumpe meg. Så jeg ringte legen for å få tabletter som stopper produksjonen...og da var det preken...du skulle ha ammet, det er det beste, jeg hvet ikke om du skal få slike tabletter jeg for du skulle ha fortsatt, det er nå et valg å ta da...osv.

Men jeg fikk tabletter til slutt.

Jenta ble forkjølet (smitte av faren). Også var vi på helsestasjonen, og der fikk jeg høre:

-ja, der ser du,slik går det når du ikke ammer!

Skrevet

Det var synd du møtte på slike kommentarer, men da må du også være flink å svare tilbake. Og Martin var 'mye' forkjølet den første tiden selv om han fikk mm ;)

Selv har jeg gitt kun flaske fra han var noen uker gammel, var mm da, men det vet jo ikke resten av verden. Har ikke hørt noe som helst klaging fra verken venner, bekjente eller ukjente.

Skrevet

Tenk om alle kunne tenkt så enkelt....det ville jo ikke eksistert ammepress om folk ikke lot seg presse?

Presset er der...det er helt sikkert. Fra helsevesenet og andre amme"eksperter. " Og ikke minst mangel på informasjon om flaskemating og bruken av mme. Det er ikke engang lov å reklamere for mme på lik linje som tobakk og alkohol....!!!!

Jeg ammet i 2 mnd, men mistet melka da jeg fikk brystbetennelse. Jeg vet jeg gjorde alt jeg kunne for å prøve å øke melka etterpå, men til ingen nytte.

Jeg velger å se det positive i flaskemating fremfor det negative, og dermed overser jeg presset fra alle amme"ekspertene".

Det er "bare" å ta et bevisst valg for å fokusere på det pos eller neg., overse eller la presset gå inn på deg.

Presset er der, men valget er ditt.

Skrevet

Jeg fatter ikke å begriper hvorfor alle skal bry seg i andres saker hele tiden jeg da..... Alle gjør da hva som er best for barnet sitt og seg i den gitte situasjonen og det synes jeg alle andre kan ligge unna! Om man ammer eller ikke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...