Gå til innhold

egoistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke så veldig lyst til å ha med stesønn på ferie.Han er her annenhver helg,og da er det stort sett bare bråk og spetakkel.Faren har et nokså avslappet forhold til det hele,så det er jeg som får ansvaret for alt.Er redd det blir bare slitsomt om han skal være med. Har snakket med samb om det,og han forstår at jeg har lyst til å reise alene med bare våre barn.Tror han egentlig er like hendt om han blir med eller ikke.(har ikke et kjempeforhold til han desverre) Men jeg synes det er litt stygt å ikke la han få være med. Er det egoistisk å ikke la han få være med? (er 9 år)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vel egoistisk, en kan vel neppe kalle det noe annet. Men dere kan vel bare reise når han reiser på tur med sin mor, da unngår dere jo den konflikten.

Skrevet

Tja jeg kan skjønne hva du mener...

Vi reiser av og til på tur uten mitt stebarn. Det blir jo litt naturlig også siden h*n bare er her annenhver helg. Men vi passer alltid på å dra på minst en tur på sommeren der h*n er med. Barnet får jo også tur/ferie med morfamilien. Så syns ikke h*n trenger å være med på alle turene våre (ikke det at vi er på såå mange turer altså). Vet ikke om dette er egoistisk jeg..

Skrevet

vi legger opp ferien sånn at stesønnen min er med på "hovedferien". Men ikke alltid vi reiser i sommerferien, da tar vi heller en tur ellers i året:) Om du er egoistisk? Tja, jeg synes egentlig det... Snakk med han, og finn ut hvordan dere kan legge opp ferien sånn at det ikke blir bråk og spetakkel. For å greie å finne løsninger, så må man vite grunnen til at det blir sånn!!

Lykke til:)

Skrevet

Vi tar henne mer på en tur annethvert år. Hu reiser med oss et år, og moren det neste. Det synes jeg er rettferdig for alle. Ellers så reiser vi mye på helgeturer gjennom hele året, og da er hun med på de turene, som tilfeldigvis havner på helgene hun er her.

Skrevet

Jeg må også få sagt det at det er veldig sjelden vi har annledning til å dra på tur i det hele tatt.vi er gårdbrukere,og da er det ikke så lett å komme seg bort.Derfor har jeg sett frem til å få en skikkelig ferie i sommer.Han har vært på ferie med moren hvert år,og skal sikkert det i år også. Men det skal noe til at vi kan dra samtidig som de skal på ferie!!

Skrevet

Reis med god samvittighet, det er helt sikkert noen som synest du er en heks av en stemor, men det er gjerne de som ikke får føle på kroppen hvordan det er å ha et barn som skaper ukos i familien og en far som er likeglad til det hele.

Skrevet

Det er jo selvfølgelig litt synd hvis dere aldri har lyst til å ha han med på ferie fordi han representerer bråk og spetakkel, gutten kan jo også komme til å merke at dere føler sånn...

Men generelt så syns jeg ikke det er noe galt i at ikke stebarna er med på ferie alltid, de har to sett familier og ofte i praksis dobbelt så mange turer. Vi tar utenlandsferie/hovedferie med stebarna annethvert år, så når de er i på sommerferie med mor kan det godt hende vi vil dra på ferie med fellesbarn når den tid kommer. Kan bli litt mye for stebarna også, hvis det er dobbelt av alt alltid. De gjør mye gøy uten oss, så vi må nok alle bare venne oss til at begge familier også kan og må gjøre ting uten alle barna.

Men til nå har vi ingen andre barn enn stebarna, og planlegger ferien rundt dem - med mindre det er romantiske langhelger vi snakker om:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...