Gjest Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Fikk lyst til å prøve å lage det!Har aldri prøvd det før!
Jeg skal bli pappa! Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 1: Kjøp en kylling. 2: Kok den med så mye vann at det dekker i ca. 40-60 minutter. Ta kyllingen uta av vannet og plukk kjøttet av beina. Hell kraften du kokte kyllingen i over i en bolle. Ta kyllingbein og skinn og stek med olje i gryta du kokte krafta i sammen med hvitløk (hvis du liker det) evt. karri og noen hakkete chili ( grønn er noe svakere enn rød)og 2-3 sjalottløk (Kan også bruke vanlig løk) på middels varme. Når alt er godt brunet (5-10 minutt) tilsetter du vann til å dekke beina. La koke i 15 min. Deretter siler du krafta og blander med kokekrafta fra bollen. Nå må du smake. Du trenger helt sikkert salt oppi. Hvis du synes smaken er tynn kan du enten redusere (la kraften koke inn) eller jukse med litt hønsebuljong. Bruk gjerne Soya-saus(Kikkoman e.l.) som salt-erstatning. Så er det tid for grønnsaker. Jeg bruker gjerne gulrøtter og fennikel i. Skrell gulrøtter, skjær i skiver og ha i. Fennikelen skjærer du i passe biter. Grønnsakene koker med til de er møre. (Potetskiver, paprika og vårløk er også godt til, dette bestemmer du!) Server med brød og smør.
Jeg skal bli pappa! Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Glemte å si at du tilsetter kyllingkjøttet i suppa ca. 5 minutt før servering...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå