Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa nærmer seg 16 mnd. og de siste dagene har hun klatret selv opp i stolen sin og setter seg. Får riktignok ikke stroppen altid mellom beina, men er muligens litt for liten til å tenke på at den skal være der og ikke på utsiden av beina.

Men når tar dere bort bøylen?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke ut som om vi tar den bort på en laaang stund enda. Snuppa er av og til en liten mark i stolen, og jeg tør ikke ta den vekk på minst et halvt år. Hun er 14,5 mnd.

Skrevet

Vi har tatt den av, Guro er 16 mnd. Tok en ukes tid med mye "nei", og "sitt i ro", men nå går det helt fint :)

Eneste er at hun nå har lært seg å klatre OPP i stolen også, så kjøkkendøra må være lukket når vi ikke skal være der inne...fort gjort for henne å smette opp på stolen nå, over til bordet, vinduskarmen, dingle fra taklampa...

Skrevet

Vi har kjøpt selene som du kan få kjøpt til Stokke Tripp Trapp stolen.

Du kan jo ungen sitte på stolen uten bøylen, og uten at du er redd for at ungen skal ramle av :-)

Lykke til

Skrevet

Lille gutt startet med det 16 mnd gammel.. skjøv stolen bort til døra og fikk den opp og klartret opp i selv.

Selv syntes jeg da, fra første min.. jeg så det.. og fjerne hele bøyla.. og sette trappene lengre ned. slik at han kunne klarte opp selv.. uten at det skulle være på det høyeste og at han skulle dette ned.

Dette gikk kjempe bra. han sitter der da han spiser. og sier takk for maten får han får lov til å gå ned

Skrevet

takk for svar jenter.

Ettersom hun klatrer opp for å sette seg fant jeg ut at jeg like gjerne kunne prøve å fjerne den i går til middagen.

Hun satt så fint i stolen sin så vi velger å ike sette den på igjen.

det nyeste nye når det gjelder klatring nå er at hun har funnet ut hvordan hun skal gjøre for å komme opp på kjøkkenbordet. OG hos oss er det ikke lov å klatre opp på bordet, så det blir litt nedløftinger i løpet av ettermiddagen/kveld.

Skrevet

det hørtes ut som om det gikk kjempe bra.

Noen barn er som aper. og det vet jeg alt om.. lille gutt er ikke så flink til å løpe.. men å klatre. det er supert.

Og overalt der det er høyt.. er ikke redd for noe.. han der..

nesten til å sette hjertet i halsen for.. hihi

Skrevet

Ja, det blir luitt slik at man sitter noen ganger med hjerte i halsen og lurer på om det vil gå bra eller ikke.

Har prøvd seg på bokhylla på rommet sitt også men løsningen der blir rett og slett å fjerne den nederste hylla.

Skrevet

Jeg tok den bort for et par uker siden. Han er 15mnd. Han klatret på broren sin tripp trapp og sto og danset på kjøkkenbordet en stund før det... Han ville gjerne sitte på broren sin stol og spise, så da tok jeg like godt av bøylen på den andre stolen også. Han klatrer sjelden opp på bordet nå, men legger seg selvsagt over for å få tak i ting osv.

Skrevet

lille gutt er 20 mnd og har ikke bøylen på i barnehagen men her hjemme har vi den på, mest pga lille søster som stjeler min oppmerksom het og da tør jeg ikke ta den bort. Han kan være ganske vannskelig å sette i stolen av og til så eg har faktisk tatt bort den snora mellom bena og syns faktisk den ble mye lettere å holde ren også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...