Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Fikk brev om at barnevernet ville komme hjem til oss på et hjemmebesøk, hva innebærer det? Har forøvrig ikke noe kontakt med dem fra før av.
FrøkenSprøken Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Som regel vil det bety at barnevernet har fått inn en bekymringsmelding, og at de vil sjekke selv hvordan barna dine har det. Dersom de ser grunn til bekymring, vil du få tilbudet om hjelp til å ta best mulig vare på barna dine. Evt. ved hjelp av terapi/samtaler, besøkshjem, avlastning eller fosterhjem. Dette er altså ikke noe farlig, men menesker som vil prøve å hjelpe deg og barna dine:) Lykke til! (Stemoren min jobber i barnevernet. Er slik hun sier at det er )
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Du har krav til å vite hvorfor de kommer. Har de fått en bekymringsmelding så har du krav på å få en kopi av denne snarest. De kan ikke holde noe som helst hemmelig,- kun navnet til den som har sendt bekymringsmelding hvis denne personen ønsker å være anonym.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Nei det står ikke noe om bekymringsmelding, kan jo kanskje ha noe med at sønnen min har prioritert plass som ppt fikset til han at de bare vil ha en samtale rundt dette? Det står også at om jeg ikke ønsker samtalen hjemme hos oss kan vi ta det hos xxx som er arbeider i barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Det høres litt merkelig ut. Det skal alltid stå hva som er bakgrunnen for besøket, og det skal alltid åpnes sak dersom de skal foreta hjemmebesøk eller ha samtaler på kontoret. Dette med mindre det er avklaringssamtaler. Dersom bv skal dekke evt kostnader ved barnehage etc skal det opprettes sak på bakgrunn av aktuell bekymring. Jeg ville ringt og spurt hva det dreier seg om, før jeg godtok hjemmebesøk. Du har et rettsvern som skal være sikret ifht inntrenging i privatlivets sfære. Og det er jo et hjemmebesøk i aller høyeste grad. Hilsen ansatt i barnevernet : )
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Fant også ut at det ikke passer tidspunktet de skulle komme fra barnevernet så da må jeg uansett ta kontakt med dem. Må vel ha det superstrøkent her hjemme når de kommer så de ikke tror vi bor i et rothus???
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 hadd itj villa overshina huset slik at det itj ser ut som det bor folk der for da skjønne de at det er fixet opp , ha det rent & ryddig men ikke overdrive, du har ingenting å være redd for, de vill bare deg& dine/ditt barns beste, barneverne er ikke slemme mønster =)=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå