Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Dette er kanskje litt i overkant intimt innlegg, men jeg prøver meg allikevel. Vi har en gutt vi selv mener har en god hygiene på. Hver morgen vaskes han godt nedentil, før han går i barnebagen. Bruker Lactacyd (parfymefri såpe), og er nøye med å ta fram forhuden og vasker der også. Noen ganger uken bader han også, og det samme prosedyren med vask av underlivet skjer da. Men allikevel opplever jeg nesten daglig at det lukter surt nedentil, og det gjør det ikke bedre at han stadig er nede å" tukler "med hendene rundt tissetassen ( som er helt normalt i denne alderen ) Da lukter det av hendene hans også. Jeg skjønner ikke hvorfor den lukten er så fremtredene på han. Han har en litt eldre, bror som det aldri har luktet/lukter av, selv om vi vasker han likt som broren. Sistnevne er også sengevæter, det er ikke 4,5 åringen. Det kan virke som om det er bakterier som har fått rotfeste der, som vi ikke klarer å få bort. Han har heller ikke urinveisinfeksjon, da hadde han antageligvis klaget på smerter ved vannlating. Urinen lukter det ikke noe av. Han skvetter heller ikke i underbuksen på dagtid. Er det noen her med lignende erfaring ? Finnes det noen krem/såpe eller annet som kan hjelpe til å få bort denne sure lukten.
ceso Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 altså... jeg har kanskje ikke all verdens erfaring i dette så lenge jeg bare har jenter, men det kan hende at han ikke tørker/rister ordentlig etter at han har vært på do og tisset og at det er derfor det lukter litt ekstra... Eneste jeg kan tenke meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå