Gå til innhold

Erfaringer med Etablerersentrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i kontakt med etablerersenteret i fylket her jeg bor og er en smule oppgitt; 1. møte var oppmuntrende og virket seriøst. Neste møte var en slunken gjenntagelse....Ikke fikk jeg svar på noen konkrete spørsmål og ikke fikk jeg noen hjelp i å komme meg videre. Var så i kontakt med Inovasjon norge for å få info om det å søke økonomisk støtte i planleggingsfasen...ble henvist til etablerersenteret...

Huff,- noen med erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"DU KAN HVIS DU VIL!"

Vi er 2 glade mammaer med 3 barn hver, full jobb som henholdsvis stråleterapeut og naturopat - og med en god porsjon humør og pågangsmot!

Ideen til vårt hobbyforetak ble til da vi begge med barn i magen var på jakt etter den perfekte babykurven.

Den "gode, gammeldagse" kurven i håndflettet pil, med garnityr av engelsk blonde var umulig å finne. I dag kan vi i vår nettbutikk; babykurven.com tilby nettopp dette; en egenprodusert, lun og delikat soveplass til den lille.

Hos Bedin og Narviktelefonene gir bedriftsrådgivere deg svar på direkten; og du kan få tilsendt "Etablererpakken" med all informasjon, guider og skjemaer du trenger i oppstartfasen. tlf. 800 33 840 (går du via Gule Sider kan du ringe gratis) Lykke til!:) -Hilsen babykurven.com

Skrevet

Hei,

Har dessverre samme erfaring som deg. Har vore i 1 møte med det lokale næringsselskapet som skal vere et slags etablerersenter. Møtet var veldig generelt med liten positiv drahjelp. HAr tenkt å starte eit forlag for å gje ut skjønnlitteratur. Svaret eg fekk då eg ville søke om støtte hos Innovasjon Noge var at det ikkje var vits for eg ville berre få avslag likevel! Det var altfor mange skjema! Men eg gjev slett ikkje opp likvel. Får sikkert litt støtte av næringsselskapet. Skal først av alt lage ein forretningsplan, den må ligge i bunn før ein søker støtte. Det ligg ein mal for forretningsplan hos Innovasjon Norge sine sider. Dersom nokon har tips til å få til ein god forretningsplan er det kjempefint!

Skrevet

Takk for tipsene! Synes det er litt trist at en nærmest blir rådet til å gi opp før en har startet....Men; her er det bare å trå til! Noen lykkes,- så hvorfor ikke?

Jobber med forretningsplanen om dagen, men på etablererkontoret sa han at denne bare var min egen lille plan og at ingen andre skulle se den...(!),- men jeg fikk beskjed av innovasjon norge at denne var grunnlaget i søknaden...så daså!

Vi får holde hverandre oppdatert, juliglede!

• 4 uker senere...
Skrevet

Sjekk om Nettverksbanken har grupper i kommunen din. Det kan du gjøre via Innovasjon Norge. (Spør meg gjerne - kan sette deg i kontakt med lederen her i Vestfold). De setter sammen grupper som jobber sammen i oppstart- og etablererfasen. Forretningsplanen er et fantastisk verktøy og en helt konkret måte å sette seg mål på. Det er klart den skal kunne leses av andre! Lag ellers to - hender det er lurt å tilpasse den til mottaker.

Ikke gi deg! Sett deg klare mål og vær entusiastisk!

Karina Udland,

[email protected]

www.sorrymum.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...