Gå til innhold

Må komme meg mer ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvordan.. har kun vært på en uflukt på egenhånd etter at jeg fikk en sønn for 4 uker siden. Ellers har mannen min og jeg vært endel ute med ham. Da har vi som regel ikke avtalt tidspunkter med folk. Latt ham sove, skiftet bleie og ammet ham før vi har pakket i ham klær og lagt ham i vogna og så dratt ut...

Men hvordan gjør dere det hvis dere må møte folk til ulike tidspunkter? Vekker dere barnet,venter med amming osv? Trenger råd, må komme meg ut snart.. blir gal av å være her hjemme mens mannen er på jobb! Alle de andre er liksom så flinke til å dra ut, mens jeg sitter limt fast her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å finne ut når han spiser og tidspunktet for når du legger ham ut for soving i vogna, passer jo fint å ta ham med ut på treff da f.eks. Ellers er det viktig å ta ting som det kommer underveis, det er mange som både ammer og skifter mens de er ute på cafe f.eks.

Skrevet

Uff... Jeg har det på samme måte:/ (Mest pga bilen min har streika da..).

Men det er veldig trygt å være hjemme. Skulle h*n skrike etter mat, jah, så er det bare å nappe ut puppen. Og samme med bleieskift. Syns det virker så stress å måtte time alt etter når han har spist (seg GOD og METT). For noen ganger vil han ha pupp etter 1 time igjen. Stressende hvis en er ute blandt folk.

Men det går seg sikkert til, HI. Vi får ta en dag av gangen;) Tror du ikke?

Skrevet

Ja, det er litt stressende ja... men vi får ta en dag av gangen. Ikke meningen å problematisere dette, men etter amming, så må jeg jo bruke tid på å få ham til å rape. Har også prøvd å skrive ned når han får pupp og når han sover. Ikke særlig regelmessig enda gitt! MEn takk for respons!

Skrevet

Hei :)

Er nok ikke en bestemt opskrift på slikt. Du må finne ut hva småen din er mest til freds med. Jeg pleide avtale kl slett med en halvtime pluss/minus i slingringstid. Ammet han alltid før jeg la ut på utflukten da han var så liten.

Nå er han 4 mnd og har et fast sove mønster. Så hvis venninner vil treffe meg på dagtid så pleier jeg å avtale tid slik han han kan sove i bilen og eventuelt første stunden etter bilturen også. Altså rundt elleve halv-tolv. Småen min er veldig tilfreds med bare å ligge i vognen, og dersom han blir lei så er det bare å ta han opp på fanget så smiler han igjen. Jeg er en av de som helt klart (på en diskre måte) ammer på kafe fremfor å forlate kaffien for å finne et stellerom som i verstefall er opptatt..

Håper du finner en måte å løse det på, for det er godt å komme seg litt ut ;)

Skrevet

Veldig mange babyer liker å ligge i vogn som blir trillet, så det er slett ikke sikkert at han våkner mens du er ute og går tur? Min trives også veldig godt i bilstolen, så det er stort sett greit å bare sette han i den når vi skal ut (men prøver selvsagt å passe på at han er mett og tørr og helst litt trøtt når vi skal ut). Dersom han sover, vekker jeg han ikke for mat, men dersom han er våken tilbyr jeg puppen selvom han kanskje ikke har sagt fra at han er sulten.

Skrevet

Jeg tror de fleste av oss har vært gjennom en sånn periode i begynnelsen:) Jeg har fått en liten puppegutt som ikke synes flaska er noe godt alternativ så her blir det bare korte turer ut på egenhånd.

Når han og jeg skulle ut i begynnelsen valgte jeg å dra til trygge steder der jeg ikke følte noe press ang. amming, gråt etc. Vi dro hjem til en venninne som også hadde en liten baby eller på trilletur til mamma og pappa. Da jeg skulle litt lenger unna hadde jeg mannen min i back up slik at han kunne komme og hente oss hvis alt skar seg. Etterhvert så ser du at du mestrer de utfordringene som oppstår og selvtilliten øker. Du må tørre å våge, men ikke la deg presse til noe du ikke føler deg klar for. Det er bare godt for kropp og sjel å få kommet seg ut litt:) Det kan også være lurt å avtale cirka tider for når du skal treffe noen, da er det ikke krise om h*n gulper rett før dere skal gå.

Lykke til, det er en deilig tid ute nå:)

Skrevet

Det går seg til :) enkelt å greit, man må bare prøve seg frem til hva som passer for seg. Begynne med litt kortere turer i starten og heller pakke ned for mye stæsj enn å mangle noe underveis. Legg babyen i vogna for å sove lur den dagen du skal ut, så kan du bare trille avgårde uten å vekke han :)

Og så må jeg bare legge til at puppen virker overalt!! Det kan være litt pinlig i starten, men for meg så gikk det fort over. Har ammet mange rare steder! I baksetet på bilen, ute på cafe selvfølgelig, på en stol i en sportsbutikk, ute på en benk, i regnvær i skogen, på busstur og mange flere steder igrunn, noen litt mer ubehagelige enn andre hehe.

Skrevet

Jeg har alltid ammet så nært som mulig det tidspunktet jeg skulle dra.

Og hvis den vesle ble trøtt før jeg selv var klar til å gå, kledde jeg på henne og la henne i vogna slik at hun sovnet der. Da slapp jeg å vekke henne når jeg selv var klar for å gå.

Det er ikke lett å komme presis, det vet jeg alt om (som regel kommer et uanmeldt bleieskift akkurat idet en er på vei ut døra...) (men det skjønner de du skal møte), men bare barna er mette, så går det som regel veldig greit, har jeg erfart. :)

Skrevet

Dette hørtes kjent ut. Alt er litt mer stress i begynnelsen også fordi man er litt usikker i sin nye rolle, og trenger å bli litt kjent med babyen og omvendt. Husk at for hver gang du beveger deg ut av døren er du en erfaring rikere når det gjelder for eksempel hvor det er best tilrettelagt for barnevogn, for amming og bleieskift, hva du skal ha i stellebagen, hvor lenge det er greit å være ute før en eller begge er slitne osv. Med andre ord, det er best å prøve seg litt frem, så finner du nok ut av det =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...