Gå til innhold

Symfysemålene deres i uke 37???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er i uke 37 nå og hadde SF mål på 34 cm i dag...

Artig å sammenligne litt med andre kommende mammaer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sist uke, altså min uke 36 da...da var målene mellom 35-36 cm...litt svær:))

Skrevet

Samme som deg, mammamilla - var 34 cm da jeg var 37+2 :-)

Skrevet

Oi, skrev feil - mente 36+2! Dvs i uke 37..

Skrevet

ok, jeg er 37 + 2 jeg da;)

Lurer på hvor vanlig det er å ligge akkurat på kurven hele veien jeg...kurven må da vel bare være en slags veiledning?! Har ligget på kurven hele veien frem til uke 36, men nå ligger jeg 1 cm over hver gang jeg måles.

Har spurt legen gjentatte ganger om dette indikerer størrelse på baby, men neida det gjør den visst ikke..skjønner ikke helt hvorfor den måles jeg da....

Skrevet

Mitt mål var 34 cm idag, 36+3. Har holdt meg i overkant av kurven hele veien, men nærmer meg sakte streken..

Målet sier noe om hvor mye barnet vokser fra uke til uke/måned til måned - en fin måte å få oversikt/kontroll på! Men det er vanskelig å gjette barnets størrelse ut fra dette målet, da det er individuelt hvor mye forstervann vi har, om vi er lange eller korte, hvordan barnet ligger osv...

Skrevet

Då eg var på sist kontroll (37+1) var SF-målet 34 cm

Skrevet

Var 31cm på forrige kontroll,(36+4). Var under den røde, og hadde syknet siden forrigegang.. Men jordmor sa at det var sikkert bare pga babyen lå lenger ned i bekkenet, og at de måler ofte litt forskjellig. Blir aldri helt 100% likt. Så tar det helt med ro;)

Skrevet

når jeg var til jordmor i uke 33 var sfmålet mitt på 34, skal til jordmor på torsdag og er i uke37 nå er litt spent

Skrevet

Ble målt da jeg var 37+1, og da hadde jeg et magemål på 33. Skal til jm igjen torsdag, og da er jeg 38+1, blir spennende å se hva jeg er da. :)

Skrevet

Ja, det er veldig spennende se hva som skjer fra uke til uke...

Gleder meg til hver kontroll;) Skulle bare ønske fastlegen min hadde litt bedre tid til meg. Går ikke til jordmor, så er redd for å gå glipp av viktig info. Er det noen som vet om det er vanlig med underlivsundersøkelse før termin? Greit å være forberedt dersom jeg skal ha det under neste kontroll f.eks...;)

Skrevet

jeg har ikke fått en eneste underlivsundersøkelse gjennom hele svangerskapet.litt rart kansje.

Skrevet

uke34: 33cm

uke37: 36cm

uke38: 37cm

Skrevet

uke 34 (34+1) 33cm

uke 37 (36+6) 36cm

uke38 (38+1) 37cm

bare for at det ikke skulle bli misforståelser rundt hvor langt jeg var på vei med de målene (i uke 34 / 33 uker på vei osv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...