Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 hei! Er det flere enn meg som har tenkt seg på dette svangerskapskurset? Grunnet sommerferie har de laget et oppsamlingskurs på dagtid disse to dagene. Fra 13.30 til 15.15. Det er på "Svangerskapskontrollen" :-)
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 30. mai 2007 Ingen andre? Skal dere på kurs andre steder, eller ikke i det hele tatt?
guttiseptember Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Nei, skal ikke gå på svangerskapskurs. Gikk første gangen jeg var Gravid i 1990 i Asker, det de var mest fokusert på var hvor skrekkelig fødsel kan være og hvor redde de var for å føde. Var nesten som de satset på å fortelle værst mulig historie. Jeg har derfor født to barn uten kurs og uten smertestillende. Nå skal jeg ha nr. tre og har ikke tenkt å gå kurs. Men tror nok ikke alle opplever det samme. Har jo hørt noen som liker dette.
Mamma til 2 (2007 og 2010) Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2007 Takk for at du også belyser det negative ved sånne kurs.. Føler bare jeg får dårlig samvittighet om jeg ikke drar og noe går galt.. At man mangler info som man egentlig burde hatt.. Når man har født før vet man jo hva man går til.. (nesten da..)
guttiseptember Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Jeg har hørt mange som synes disse kursene er både positive og lærerike. Men når man først kommer dårlig ut som jeg gjorde så er det nok vanskelig å snu. Da jeg gikk der første gangen var jeg 24år, og mange av damen som gikk på det kurset var 40, samme alder som jeg er nå.Og de hadde opplevd så mye rart. Og det skremte meg mer enn det hjalp meg. Jeg har en tante som er jordmor, hun anbefaler å gå på kurs, men når hun hørte min opplevelse så sa hun slutt. Og under dette svangerskapet går jeg kun til fastlegen min. Kan være jeg er litt sær og rar og da. Men uansett selv om man har født før så veit man ikke helt hva man går til likevel. Hver fødsel er forskjellig. Det kurset jeg skulle på va over 5 ganger, men heldagskurs ol. Kan vare siden dette er så kort har ett helt annet opplegg. Gå på kurset, men føler du ikke det er noe for deg så kan du jo gå igjen.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Jeg var på kurs i Asker sist graviditet, og det var VELDIG bra! Så gå på kurs du!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå