Gjest Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Ja,spontanaborter forekommer,men det er noe som er utenfor deres kontroll. Det hjelper ikke å skape en skummel stemning her inne,for da er det bare flere som blir redde. Se heller på det positve og kos dere med graviditeten. Det er en flott ting som har skjedd,nyt det istedet for å tenke på de negative tingene som kan skje. Et fly kan kræsje inn i huset ditt i morra,men du går vel ikke å tenker på det hele tiden?? Strekking og stikking i magen er normalt. Det er livmora som flytter på seg og blir større. For ALL del IKKE svar på frekke,sure,idiotiske innlegg fra anonyme. De er der bare for å tirre dere. Sånn er det på 2.tri også,bare ikke så ofte lenger fordi folk ignorerer de. På 3.tri finnes de så og si ikke. Kos dere med graviditeten,nyt tiden dere har foran dere(for den flyyyyyyr)og prøv å ikke bekymre dere for mye om sa og ma.... Hilsen en 3.tri'er
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Enig med deg. Kjenner selv at man blir litt mere bekymra av å se alle innlegg om SA om MA. Har selv mistet, men håpet er oppe igjen så jeg prøver å tenke positivt, men det er ikke så lett når men ser alle innleggene her som handler om abort.
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Dette er et råd som går igjen mye på 1 tri. Husker det fra jeg var her, jeg bekymret meg litt, men det var også helt greit. Det følger med det å være gravid det:) Man bekymrer seg i 2 og 3 tri også, tro meg! Det er jo et enormt ansvar og det er jo derfor det opptar så mye av tankene våre også. Jeg synes det er et flott råd at man ikke skal bekymre seg så mye, men husk at det er greit å føle det dere gjør:) Og Jiterbebis har helt rett, på 3 tri er det veldig koselig, bare ignorer innlegg med suringer så kommer dere til å trives så godt her så Kos dere masse med bebisen i magen og tenk så fantastiske dere er som klarer å lage et helt nytt menneske inni dere på bare 9 mnd! Gir meg selv en skikkelig klapp på skulderen hver gang jeg tenker på det jeg.
Caelyn Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Skriver under på Jiterbebis i magen!! Husker selv jeg ble mye mer redd enn jeg hadde behøvd på 1. trimester. Angret på at jeg i det hele tatt hadde begynt å lese her. Helt til jeg begynte å sile ut! Klemmer fra meg som er 26+2 nå =)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Det er greit å si for dere som er over den verste perioden. Men for sånne som meg som har mistet 3 ganger er det ikke så godt å lese sånne innlegg. Enig at det ikke er noe vits i å bekymre seg unødig, men det er tross alt greit å være litt obs på at det å bli gravid medfører en sjanse for at noe kan gå galt. Dette var det en kvinnelig fødslslege på Ullevål som sa til meg etter min tredje abort. Live and let live! La nå oss bekymrede få lov til å være det, og ignorer alle innlegg dere ikke liker. Spesielt uhygglige anonyme- det er jeg HELT enig i! Men ikke vær naive! Selv var jeg IKKE bekymret for MA og SA da jeg var gravid første gang. Trodde ikke noe kunne gå galt med meg som alltid har vært så bra helsemessig. Kan tro jeg gikk på en smell!! Alt jeg kan si er lykke til til alle, håper på det beste for hver av dere! Og husk; ofte går det 'galt' fordi det ER noe galt, og da er det vel bare flott at kroppen ordner opp??
Caelyn Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Tror poenget mer var at, istedenfor å la tanken på SA/MA overskygge all glede overhodet ved et svangerskap, så prøv å la det ligge mer i bakhodet. Selvfølgelig KAN det skje, men om man får en SA/MA så ville man fått det uansett om man bekymret seg eller ikke. Man har selvfølgelig lov til å bekymre seg, men de som evt er gravide for første gang kan bli vettaskremt av denne propagandaen som foregår. Jeg mener at man burde *prøve* å ta det som det kommer, og er det noe galt med babyen så ordner kroppen ofte opp selv. Dette var nok fra HI ment som en OPPMUNTRING til de som bekymrer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå