minime<3 in belly Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Har nå lest på kjerringråd om å unngå å revne under fødsel og det er flere som anbefaler å smøres inn med jordnøttolje... Noen som gjør det eller har tenkt til å begynne? Og hvor i tilfelle får vi kjøpt det?
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Jeg kjøpte jordnøttolje på apoteket, og hadde store planer om å være flink til å smøre...men ehhhh det har gått litt i glemmeboken for å si det sånn
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Må vel gå greit med vanlig babyolje også vel??? Jeg bruker Natusan bebyolje med Aloe Vera, fordi den lindrer så innmari godt på tørr og sår hud, som jeg har fått "der nede" ila svangerskapet. Så da tenkte jeg at jeg slo to fluer i en smekk liksom;)
Trolleliten Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Ja, mandelolje kan også brukes.. Vi tøyer og tøyer hver kveld... om det hjelper får tiden vise, men man blir jo mer elastisk. Prøv på apotek eller helsekost. De har også en fødselsforbredende olje (Wedela) men den lukter ikke særlig godt og jeg synes ikke den fungerer like bra som mandelolje...
kisso Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Jeg brukte jojobaolje fra bodyshop første svangerskap, men nå har de slutta med den, istedet er det hvetekimolje de nå anbefaler. Jeg bruker det nå, funka bra medj ojobaolje sist, revnet hvertfall ikke;) enda bebisen var 4500, måtte klippes da men det er bedre ettersom det er kontrollert. Revner du kan du revne helt bak til rompa.... håper det går bra denne gang også...Jeg smører meg hver gang etter dusj.. Lykke til;)
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Var på kontroll i dag, og spurte jordmor om olje og smøring av mellomkjøttet. Hun sa at det er hormoner som styrer dette + hvor flinke vi er til å følge veiledninger fra jordmor under fødsel når det gjelder tidspunkt for pressing osv. Jeg smurte ikke sist, og verken revnet eller ble klippet. Men skader selvsagt ikke. Har kjøpt olje for en stund siden, men synes det var kronglete med den smøringen uansett, så det blir nok ikke noe smøring på meg nei. Kan kanskje smøre den utenpå magen istedet, eller ha den i badevannet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå