Gå til innhold

Hjelp.. Hva gjoer man paa sykehuset............. ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at det er normalt aa faa melk etter 2-3 dager, etter foedselen.. da tenker jeg.. hva gjoer man da naar man faar babyen i armene, og den er sulten.... ? Hoerer jo mange historier der babyen blir lagt paa brystet rett etter at den er komt ut, og det foerste den gjoer er aa finne frem til puppen og begynner aa suge...

Hva om man ikke har melk da... ? Og hva gjoer man da hver gang babyen graater for den er sulten... ? SIkkert et teit spm.. men jeg ANER jo ingenting om dette....

Er jo ikke alle som faar melk engang..huff..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei,bare å legge babyen til puppen hver gang h*n er sulten det,melken kommer. er frustrerende før den kommer,men bare vær tålmodig:) jeg har aldri fått melk før etter 1-2 dager,men da kom det masse! lykke til!!

Skrevet

De første par dagene har man råmelk. Kjempeviktig for babyen å få i seg. Den er gulere og tykkere enn den vanlige melken man får etter et par dager. Fylt med masse sunt babyen som er bra for imunsystemet. Det er ikke slik at man er helt uttørket før det kommer noe :-)

Babyen er fornøyd og blir mett av råmelken, selv om det ikke kommer i store strømmer med en gang.

Det går nok bra, skal du se :-)

Skrevet

Og hvis man ikke har nok gir man babyen morsmelkerstatning.

Skrevet

...eller legger babyen til oftere, slik at produksjonen øker.

Skrevet

babyer er født med en "startpakke" som gjør at de ikke har behov for så mye næring før melken har kommet skikkelig i gang..de har liksom et lager de tærer på ...lurte på akkurat det samma sist jeg fikk,så spurte jordmor:o)

Skrevet

Veldig bra at du spørr om dette ! Ikke teist i dat hele tatt !

Når jeg var 1. gangs , og skulle begynne med ammingen ante jeg ingenting , og fikk det ikke til ...og det er frusterende ! Det samme har venninnene mine erfart !

De legger barnet til for å trigge sugerefleksen og øke melkeproduksjonen ! Det er vanlig at babyen går ned noen 100 g de første dagene . Den første melken er svært næringsfylt . Hvis babyen mister for mye vekt , gir pleierene tillegg. Babyen veies regelmessig før og etter måltider .

Lykke til , amming går seg til , men kan føles vanskelig å få til !

Skrevet

Dessuten er det slik at babyene har en magesekk på størrelse med en valnøtt eller noe, så det skal ikke så mye til før de blir mette. Gutten min svelget masse fostervann under fødselen, så han var kvalm de første dagene og spiste nesten ingenting. Men de sa de var helt vanlig, så det var bare å legge ham til når han ville ha, og som de andre sier; det kommer alltid litt råmelk ut. 3. dagen kom melka, og gjett om den kom! Gikk rundt med konstant spreng de første dagene :-)

Skrevet

tusen takk for svar=) enda en ting jeg slipper å bekymre meg over hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...