Gå til innhold

Hodet har festet seg;) Uke 32. Slipper hvertfall setefødsel!! Hva med dere andre i samme uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner det å bli spennende. Kroppen gjør seg klar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal til jordmor i morgen, så det blir spennende å se;)

Når har du termin?

Jeg har 28.juli

Skrevet

Så bra :-) Jeg fikk besjed om at pjokken har lagt seg med hodet ned for et par uker siden, men vet ikke om det har festet seg. Satser på at han ikke snur seg rundt igjen. Jeg er også i uke 32 nå. Ser at jeg har termin 2 dager etter deg. Dette blir veldig spennende fremover ja!!

Skrevet

Fant en artikkel om dette jeg! Betyr det at jeg kanskje føder før tiden?? Står at det kan gå en mnd etter at hodet har festet seg til fødsel, men jeg har jo to mnd igjen jo..hm..

"Hvordan ligger den lille"?

Det er rundt uke 34 at man begynner å merke seg hvordan babyen ligger inne i magen. Jordmoren kjenner da på magen med begge hender og finner hvor hodet ligger, om det ligger opp eller ned. Babyene "turner" fortsatt rundt en god stund til. Men etter uke 36 bør den ligge med hodet ned, ellers kan det tegne til å bli en setefødsel. Det er også interessant hvorvidt hodet har festet seg eller ikke når man kommer til de siste ukene før termin. Når hodet fester seg kan det være et uttrykk for at ting begynner å bli klart til fødsel. Men det kan gå en måned og vel så det om det bare er hodet som har festet seg og det ikke er andre tegn på at fødselen er i emning.

Skrevet

min ligger med hodet like over bekkenhulen, men har visst tenkt å holde seg bevegelig litt til..! ;) hehe... :)

Skrevet

- elisabeth

Jeg har termin 23.juli;) Skriv på denne tråden i mårra da!!

Skrevet

Min har snudd seg og ligger med hodet i bekkenet, men har ikke festet seg. Men det går vel ikke lang tid før han finner ut hva han skal gjøre hehe ;-)

Skrevet

Hehe;)

Blir spennende å følge med fremover nå. Er mange her som har termin ca samme uke;)

Skrevet

Var på kontroll for en uke siden, og da hadde hun ikke festet seg i allefall...men hun ligger m hodet nedover hvertfall :) Neste kontroll er ikke før om tre uker, så da håper jeg virkelig hun har festet seg...:)

Skrevet

Har termin 27.juli og for halvannen uke siden boltret babyn seg rundt i magen. Skal på kontroll til torsdag, så da blir det spennende å høre. Merker dere noe forskjell når den har festa seg? Er annengangs, men det er åtte år siden sist. Mye er visst glemt.....

Skrevet

Lille baby ligger med hodet ned ja. Men er ikke festet. Regner med at det ikke gjør det denne gangen heller,har født tre ganger før og det festet seg ikke de gangene heller. men kjekt å vite at hodet kommer først da.

Skrevet

Hun lå i allefall med hodet ned da vi var på ul i uke 29, og jeg tror ikke hun har snudd seg. Kjenner egentlig godt hvordan hun ligger. Hodet har nok ikke festet seg enda...aner jo ikke da, men det er vel vanlig at nr to ikke fester seg så tidlig. Tror hodet festet seg ca en mnd før termin sist...men husker ikke helt...

Har masse kynnere og nedpressfølelse, så føler at kroppen min gjør seg klar...artig:o)

Skrevet

jeg har termin 27 juli og var på kontroll i dag og lille gutt har snudd seg og er klar for en normal fødsel.. syns også det er kjempe spennende og følge med hva som skjer fra uke til uke. nå fram over skjer det jo så mye..

Skrevet

Hei Maria!!

Her har babyen ligget med hodet ned i et par uker, det virker som hun har kommet lenger ned i bekkenet de siste dagene for sparkene mot ribbeina er ikke så vonde mer;) Så spennende med deg da! Jeg håper i grunn min kommer litt før, tror hun blir en litt stor baby. Fra 9 juli regnes hun ikke lenger som prematur så da er det fritt fram å komme tenker jeg;) Ser ut som det blir et rush på Fredrikstad sykehus i juli så da kan vi nok treffe på mange bimmere i gangene.

Skrevet

Ja, det kan bli mange der har jeg hørt!! bare jeg får føde i en seng og uten masse tilskuere, så er jeg fornøyd..hehe! Vil ikke ligge på en benk fordi det er for mange der lissom!!

Høres ut som om babyen din har sunket nedi bekkenet da ja. Hos meg snudde ho seg ned i uke 26, og har ikke snudd seg etter det, men festet hodet nå. Så det går jo fremover(takk gud)!! Jeg har også fått beskjed om at ho er stor, så satser seriøst på fødsel to-tre uker før!

Vi må huske å skrive inn her(hvis vi rekker) når fødselen er i gang. Kanskje vi kommer dit samtidig;)

Skrevet

Ja det er UTROLIG hvor utålmodig man blir, jeg vil se henne NÅ!! hihi;) Min er nok litt over snittet hvertfall. Håper vi kommer inn litt før begge to:) Mamma fødte 2 uker før, jeg satser på det samme.

Skrevet

Jeg er også i uke 32.......har termin 28 juli.

Var hos jordmor på torsdag å da var hun ikke sikker på hvordan ungen låg,men hodet hadde i hvertfall ikke festet seg!

Skrevet

Har termin 20.juli, lillegutten har ligget med hode ned siden ivertfall uke 29, muligens litt tidligere, om det har festet seg vet jeg ikke, men tror ikke det siden bekkenløsningen er like vond. (om ikke vondere)

Skrevet

Maria lykkelig 32 uker:

Lillejenta hadde snudd seg og festet hodet, ja:)

Skrevet

Begynner uke 34 imorgen og kjennes ut som han ligger med hodet ned da jeg får noen heftige spark i ribbeina til tider, og kjennes ut som slag helt nederst i magen/lysken. Om han har festet seg vet jeg ikke, men sliter litt med bekkenløsning fortsatt så tviler på det... Skal til JM neste uke så blir spennende å høre hva hun har å si. ;)

Skrevet

Har termin 21 juli, uke 34 i morra for en mnd lå homed hodet rette veien ihvertfall, skal på kontroll i morra :-)

Skrevet

Hei ;)

Jeg var på ul kontroll i går.. gutten min ligger med hodet ned, det har han gjort lenge, men det er ikke festet.... fikk beskjed om at han ikke lå spesielt langt nedi bekkenet.....spennende likevel.. hadde noen premature rier for snart 2 uker siden, så hvem vet når han kommer ;)

får vente litt til da..... ;)

ps.. vet jeg lovet deg magebilder, men finner ikke fotoaparatet =/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...