Gå til innhold

Mannen min antageligvis en bipolar lidelse... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har ikke fått diagnosen, men det er mest sannsynelig det han har. Nå er han inne i en oppstemt periode. Han jobber og trener masse. Har også masse overskudd til å gjøre ting her hjemme. Alt dette er egentlig helt greit. Men han sover ikke om natta!!! :-(

I går la ha seg kl 23 og kl 3 var han oppe igjen. Klarer ikke å sove mer. Slik har det vært noen uker nå. Både han og jeg blir helt utslitt. Han har ikke merket det før nå, men nå begynner det å tære på han. Han har ikke ro i kroppen og det må skje noe hele tiden. Siden han ikke får sove, klarer ikke jeg å sove heller. Jeg sover utrolig lett for tiden og våkner mange ganger om natta. Vanligvis klarer jeg og sovne igjen. Men når han står opp blir jeg liggende å bekymre meg. Han skal til lege senere i uka. Jeg må si jeg håper han kan få noen medisiner som gjør det lettere for han (og meg). Vi har det veldig bra sammen, men jeg (og han) er redd han skal gå på en smell når han ikke klarer å roe seg ned...

Uff jeg blir så utrolig bekymret. Vi begge ønsker ro må fram mot fødselen. Håper inderlig at han får hjelp hos legen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres slitsomt ut!! Han får nok den hjelpen han har krav på av legen skal du se. Jobber selv i psykiatrien (mest med schizofrene) så jeg vet litt om hvordan det kan være. Men jeg kjenner det jo ikke på kroppen selv. Det er noe helt annet å være pårørende... Håper det ordner seg for dere!!!! :)

Og så ønsker jeg deg (og han) lykke till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =)

Skrevet

Høres ikke kjekt ut nei.

Kjenner en med diagnosen, hun har fått innsovningstabletter for å komme ned ved ett par anledninger(da får kroppen muligheten til å komme inn i en mer normal søvnrytme etterhvert), hun var ekstremt manisk ala det du beskriver.

Bra han skal til legen denne uken, håper legen gir han noe som funker, ikke bra å gå rundt i den tilstanden.

Og ikke kjekt for deg som er gravid heller, du skal jo helst ikke ha for mange bekymringer nå.

Burde han ikke heller snakke med en i psykriatrien, ang slike medikamenter?

Lykke til. :)

Skrevet

Takk begge to! :-)

Jeg håper denne legen kan hjelpe han eller evt henvise han til noen som kan. Han sovner lett når han legger seg om kvelden, men sover sjeldent mer enn 3-4 timer før han våkner og da klarer han ikke å ligge lenger. Han er heldigvis blitt klar over at det er et problem. Og han forstår at det er et problem for meg. Ja vi får sette vår lit til legen i første omgang. Og inntil da tror jeg vi skal sove på forskjellige rom slik at iallefall jeg kan få litt sammenhengende søvn... :-)

Skrevet

Man vet aldri hva livet byr på. Det er nok tøft midt oppi en graviditet. Det er jo heldigvis en diagnose der man har medikamenter for å dempe endel på symptomene slik at de ikke blir så uttalte slik du beskriver. Det tar tid og krever endel feiling/ prøving og ikke minst tålmodighet, men det går fint å ha et godt samliv allikevel.

Ønsker dere alle lykke til med både det ene og det andre framover:)

Skrevet

Takk Mizz-Lene!

Ja heldigvis er han blitt mer åpen for medisiner nå enn han var tidligere. Hadde han bare klart å sove litt mer om natta ville det blitt mye bedre. Han tar liksom ikke helt av i det han gjør. Altså han har et tonn av energi, men nå bruker han den heldigvis på stort sett fornuftige ting (hatt perioder før hvor han nesten har mistet helt kontroll og ting har gått litt over styr).

Vi skal nok klare oss gjennom dette. Vi har kommet oss gjennom mange ulike vanskelige peioder før så vi gir ikke opp... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...