Gå til innhold

I ettermiddag skal jeg gi blod:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke gitt blod på over 2 år, så nå gleder jeg meg til å sette igang igjen. Er ikke i tvil om at helsen har godt av dette. Etter å ha gitt blod i mange år, og hatt en pause nå, skal det bli greit å få "rensket" ut litt igjen;-)

Noen andre som gir blod?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg har tatt så mange blodprøver det siste året at alt helsepersonell tror jeg er blodgiver. Har sånn "hakk" etter nåla i huden, ser jo omtrent ut som en sprøytenarkoman hehehe...

Skal vurdere å bli blodgiver når min egen helse er 100%. Med tanke på at de sliter med å ha nok blod på sykehusene, burde mange flere friske mennesker tappe ut litt i ny & ne.

Men er det sunt? Det har jeg aldri tenkt på....

Skrevet

Jeg har hørt at vi som er blodgivere visstnok har en litt sterkere helse generelt enn de som ikke gir blod. Og erfaringen min er nok det ja, etter å ha vært litt "survete" siste par år i forhold til tidligere:-)

Så jeg ser på dette som en investering i egen helse også, i tillegg til at jeg bidrar til de som trenger det:-)

Skrevet

Jeg gir ikke blod og roper derfor hurra for alle blodgivere! Synes at du er virkelig flink, og det er sikkert noe i at det er greit å få tappa av litt innimellom for helsen sin del.

Jeg er veldig pysete når det gjelder blod, blodprøver o.l. Derfor sitter det nok langt inne om jeg skulle gitt blod. Svimer rett og slett av innimellom...og må alltid drikke mye vann og bruke lang tid ved blodprøvetaking...

Skrevet

takk for den påminnelsen klatten :-)

har tenkt på å begynne med det så snart jeg var ferdig med fullamming og det ble jeg jo ferdig med for lenge siden.

Har nå sendt in påmelding via nettsiden.

Skrevet

:-))

Skrevet

Har vært blodgiver i mange år. Men får ikke gi mere desverre, fordi jeg fikk folat og B12 mangel for et år siden. Er sundt og godt for kroppen å bytte ut litt av blodet innimellom.Samboeren er blodgiver, og han merker på kroppen når det nærmer seg tapping..han blir b.l.a iskald på føttene :)) Så at en vervekampanje her i kommunen i helgen hadde fått registrert over 100 nye givere, flott!

Skrevet

Jeg gir også blod. Har hatt pause et par år etter gjentatte runder med lavt jernlager, men skal gi igjen nå før ferien.

Jeg er også overbevist om at det er bra for helsa, også det at du som blodgiver ofte får tilbud om å delta i foksningsprosjekter og får sjekket blodet for alt mulig.

Jeg gir også blodplater ved behov. Det tar lengre tid, men det er godt å vite at det kan hjelpe noen som virkelig trenger det.

Skrevet

Jeg vil gjerne gi både blod, plater og benmarg (selv om det er jæ... vondt), men får ikke lov av legen. Jeg har en venninne som lå for døden av leukemi, men ble reddet i siste sekund (bokstavelig talt) da de endelig fant noen som kunne gi benmarg som matchet.

Det er utrolig viktig! Hvis helsa tillater det, oppfordrer jeg alle til å gi blod! Jeg skulle så gjerne, men noen ganger får rett og slett den gode viljen telle :)

Skrevet

Nå ble jeg inspirert! Jeg meldte meg som blodgiver for to år siden, men da jeg fikk første innkallingen, var jeg nettopp blitt gravid. Og så hadde den karantenetid på ett år etter fødsel, og den har jo gått nå, så da skal jeg jammen ringe og melde meg til tjeneste igjen c",)

(og så har jeg blodtype som kan brukes til kriseblod, så da er det vel ekstra viktig å la dem tappe litt)

Og jeg skal gjøre som Karomamma sier - melde meg som plate- og benmargsgiver i samme slengen c",)

Skrevet

Flott da!

Så skal du se at vi har glass til en hel bataljon snart:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...