Gå til innhold

hei.. spørsmål? - frustrert jente på 20...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er på besøk på 1. trimester ;P

Er nemlig det at det inne nevnes det ikke annet enn MA og SA og alt sammen.. blir så deppa, vil jo ikke at dette skal skje meg!? er 8+1 idag, (kan hende jeg er lengre, husker ikke sist mens =/ )

men, det jeg lurer på er da hvertfall, jeg skal høre hjertet på torsdag, men er så redd for at det ikke er noe lyd der?? Har alle graviditetsymptomene enda, og er temmelig hormonell her..

Er det noen der ute som har noen beroligende ord til en frustrert jente på 20?

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt,,,

Skrevet

Ikke hør på de. Det er fryktelig frustrerende å lese om ma og sa. Jeg slutta å lese de innleggene jeg så hadde noe med det å gjøre. Det gjorde meg bare bekymra. Og her sitter jeg på 3.tri med en gutt i magen,så alt gikk jo greit:) Det går nok sikkert bra med deg også skal du se. 1.trimester er jo fylt med glede og bekymring,for det er gleden over å være gravid og så tenker man "tenk hvis". Men tida går fort,og snart er du i 2.tri:) Dessuten så går sjansen for sa og ma ned for hver dag som går.. Når jeg fant ut jeg var gravid(uke 6+4) så fikk jeg noen papirer på at det var 2%sjanse for sa i min alder,og jeg er 21. Så ikke tenk så mye på det:)

Syns det var litt tidlig å skulle høre hjertet da.. Det begynner å slå i uke 7,og da er det ikke sikkert du hører det i uke 8+3(som du da er på torsdag). Jeg fikk ikke lov å høre den før i uke 14,og t.o.m. da sa legen at det ikke var sikkert vi fikk høre den(spørs åssen bebisen ligger).

Skrevet

Hmm, det er faktisk ganske stor sjangs for at du ikke hører noe,rett og slett fordi det er så tidlig! Men du må ikke bekymre deg av den grunn. :)

Jeg skjønner veldig godt hva du mener..Da jeg ble gravid, syntes jeg det var så fantastisk at jeg ville dele det med folk rundt meg med en gang, og fikk stadig høre at det måtte jeg være forsiktig med å snakke om så tidlig.Det syntes jeg er tull! Gled deg over det som skjer i magen din akkurat nå! Det er mitt råd. Det er så viktig å nyte alle fasene synes jeg. Lykke til med alt, og kos deg mens det fortsatt er lett å bevege seg,hehehe! ;)

Skrevet

oki, nei jeg vet ikke =) men hvis d går ann å høre da=)

tusen takk for fint svar =) lykke til med fødselen =)

Skrevet

Åå,,husker det der ja.stengte ute alle disse miste og abort innleggene til slutt jeg.leste og svarte de i begynnelsen,men det ble rett og slett for mye.Sjønner jo at dise trådene må være her også da,mange har jo opplevd dette flere ganger og er engstelig,og trenger svar og støtte.

Skal du til jordmor,lege eller på sykehuset for å høre hjertet?

Fikk ikke hørt hjerte før etter den ordinære ul i uke 18 jeg,så jeg var KJEMPE nærvøs før ul,for at de ikke skulle finne noe der. Grunnen til det var rett og slett at jordmor ikke ville lete etter hjertelyd med sitt apparat,fordi det var ganske lite,så sjangsen var stor for at hun ikke ville finne noen hjertelyd såpass tidlig i sv.skapet.Vet at flere leger og jordmødre unngår å lete etter hjertelyd tidlig i sv.skapet,for å unngå å påføre de gravide den angsten mange ville fått,dersom de ikke finner hjertelyden.

Med positiv graviditetstest og ingen større blødninger,så vil jeg tro at du har din lille trygt plassert der h*n skal være.Hvis du vet at du skal få høre hjertelyden,så vil jeg tro at de er trygge på at de finner den.Og hvis ikke er sjangsen likevel stor for at den lille er der.siden det er såpass tidlig.Finner de den ikke,så vil jeg uansett tro at du blir sendt videre på tidlig ul,for at du som gravid skal få et livstegn og ikke gå å uroe deg.

Lykke til:o)

Skrevet

Å som noen over her så: det er bare tull å ikke skal få glede seg og planlegge fremover fordi noe kan skje.Det er alfor slitsomt og unødvendig å skal holde inne gleden og dyrke uroen og angsten.Vil tro at babyen har det bedre med en glad og lykkelig mor,enn en som går rundt med angst hele tiden.

Vi er naturlig bekymret som gravide,å må få lov å nyte tiden som gravid-det er ikek så mange ganegr i lviet vi er det.og mange er ikke så heldige å få oppleve det engang.

Nei,elsk den lille og vær stolt du,så får du ta evt problemer og sorger når de evt skulle komme.Ikke ødelegg tiden for deg selv med tanken på noe som kanskje aldri vil skje deg

Skrevet

tror ikke du skal forvente å høre hjertelyden, hørte den ikke på første kontroll rundt uke 12, men idag er jeg 29 uker på vei alt er fint.

Skrevet

jeg tenker sånn : "så lenge jeg er frisk, kjenner symptomer hver dag, (vet det dabber av etter ukene da) og føler meg gravid (oppblåst o.l.) så er alt bra !!=)

Er ikke dette riktig tror dere??

----

Ta dere en tur inn på 1.trimester, og se hvor mye som blir skrevet der, ikke rart man blir nervøs :(

Dere er så snille her på 3. tri.... =)

Skrevet

jeg var også kjemperedd hele tiden i 1 tri, redd for å miste. jeg måtte rett og slett slutte å være på BIM, og da ble det MYE bedre. jeg ble alt for skremt av å lese om alle som mistet. Likte meg ikke inne på 1 tri. når de 12 første ukene var over slappet jeg mye mere av, og kunne igjen begynne å lese på BIM :)

Skrevet

Tror jeg blir nødt til å helle henge litt inpå 3.trim.. jeg =) Selv om det kanskje virker litt dumt, men det er jo det eneste som funker føler jeg ;P

Skrevet

Du er velkommen til det altså:) Vi er laaaangt mer positive.. hehe... Selvom noen begynner å bli lei siden de er rett rundt termin eller på overtid. Men jeg blir sikkert også lei etterhvert:) Er jo noen bekymringer her også,men det går litt mer på tidlig vannavgang og sånt;) 2. og 3.tri er generelt mer positive selvom vi har noen bekymringer..

Skrevet

Det du forteller minner meg utrolig mye om megselv og min opplevelse av første trimesteret. En har en hel del tanker og følelser som blir satt i sving samtidig med at kroppen forandrer seg.

Jeg er en 87-modell selv og er kommet meg til 38+1. Selv fikk jeg ikke høre hjertelyden før i uke 15. Da hadde legen forsøkt en gang før i uke 10, og jeg ble ganske deppa da vi ikke kunne høre noe lyd.

Jeg satt også barnevakt i uke 13 og onkelen min og tanten min har mistet endel unger oppgjennom med sa og ma. De var veldig bekymret for at jeg skulle glede meg for mye til noe som kunne gå galt. Så sammen med deres historie, en på jobben og svigerinnen min som alle hadde opplevd negative ting og alle innleggene på BIM, så la det en demper på den gleden jeg egentlig ville føle.

Men det var en sann befrielse å høre hjertelyden og hvertfall å komme på den ordinære ultralyden i uke 18. Først da gikk det opp for meg at jeg hadde en liten baby i magen min=)

Du må bare nyte denne første tiden og la være å tenke på hva som kan gå galt. Kose deg masse nå i sommermånedene som kommer og slapp av;) Som det har blitt sagt tidligere, det er ikke lange tiden en går gravid i forhold til levetiden vår, så en må bare nyte det når en er så heldig å få oppleve det;)

Når en kommer så langt som i 3.trimester kan en heller spøke med plagene som hører med. Bekymringer kommer en ikke unna her heller, og det gjør en ikke når en er blitt foreldre heller. Da er en bekymret for all tid fremover for barnet sitt, sånn er det bare:P Det var ordene jeg fikk fra en klok svigermor hvertfall:)

Gratulerer forresten;)

Skrevet

Så deilig med masse positive ord :)

De innpå 1. trim.. mente liksom det at sjansen for SA eller MA er nesten 50% og sånn.. skjønner at man ikke blir rolig av dette??

jeg er liksom 8+1 (om ikke mer) så jeg tror innerst inne at dette går bra !=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...