Gå til innhold

noen flere som helst vil "lure"seg til føden!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og samboer har så lyst til å få fødselen helt for oss selv, uten at andre vet noenting!Så kan vi heller ringe når alt er overstått og si at folk kan komme på besøk, når vi selv er klar for det.

Vet ikke med dere andre, men jeg synes det er fryktelig stressende når alle vet at jeg holder på å fø, foreldrene ringe å spørr hvordan det går hele veien osv. det er jo en privatsak....pluss at samboer får jo en full jobb med å svare alle "henvendelser":)

noen flere som også vil ha opplevelsene på føden for seg selv???eller er jeg bare rar.....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenkte vi skulle ringe når den var over ja:) Sålangt det er mulig hvertfall, har MYE telefonkontakt med foreldrene våre så spørs vel om de ikke forstår det uansett når ingen av oss tar tlf eller svarer på meldinger på en god stund...hehe Tar det som det kommer, er ikke greit å vite hva man føler når fødselen er i gang.

Skrevet

Vi har ikke tenkt til å fortelle noen andre en barnevakten (som er en venninne) om at det er i gang. Blir for mye mas av det :o) Vi kommer til å skru av mobilene også.

Skrevet

Jepp, vi skal snike oss av gårde. Bor i en liten bygd, så hvis én vet det så vet alle.

Skrevet

Vi har vel ikke diskutert det enda, men regner med at vi sender en melding til kommende besteforeldre når vi drar til sykehuset.

Skrur nok av mobilene så lenge fødselen pågår, og ringer rundt når tvillingene er kommet.

Vi har ingen familie i byen, så er ikke redd for å bli nedrent på føde/barsel...

Hvis det trekker veldig ut, tror jeg kanskje det hadde vært kjekt med en prat med mamma/svigermor innimellom, men det aner jeg ikke.

Vi styrer jo mobilene våre...

Skrevet

Forbudt med mobil på fødestua, så folk får bare ringe så mye de vil under fødselen.

Sier nok fra til de nærmeste når jeg drar på fødestua, så får de gå hjemme å tvinne tommler til vi er ferdige og slår på mobilene igjen.

Skrevet

Du må jo ikkje ha på mobilen under fødselen då! Min telefon blir i alle fall slått av når vi kjem inn på fødestova, vil ikkje ha noko som forstyrrer der inne!! Der inne treng berre vi vere, så får omverda vente til chiquitin er ute *hehe*

Skrevet

vi får lov å ha mobilene på vi på sykehuset, men lyden må være av, og d vett alle...:( Har jo ei jente fra før så foreldrene våre vet hvordan de får tak i oss, mamma ringte jo bare til sykehuset siste gang og spurte om å få snakket med meg!spurte jordmødrene ut om koss d gikk osv. Irreterte meg grenseløst.Må vel få lov å ha noe for meg sel vel, det er jo temmelig intimt å føde.

synes det er vanskelig å håntere det at ALLE skal vite at jeg er det oppe å presser for harde livet...kan få vær ilag etterpå heller:)

HI her forresten!

er anonym siden mange vet hvem jeg er her inne...:)

Skrevet

Skulle ønske det var mulig for oss.. VI har en jente på 2 år så min mor må komme dersom det skjer noe på kveld/natt (noe som er ganske sannsynlig)...

SIst ble jeg satt i gang og da ga vi beskjed til de aller nærmeste. Mobilene ble skrudd av, men tror du ikke svigermor henger på telefonen på fødeavdlingen, roper og skriker og lurer på om nurket er kommet. Siste samtale var under den nest siste pressrien og da enset jeg bare at sambo var veldig rask.. Hadde heller ikke lyst til å ha han nedenfor mageregionen under denne fasen (enige om det på forhånd)...

Denne gang sier vi i fra til personellet at vi ikke ønsker tlf dersom det skulle komme... Dermed basta :-O

Skrevet

Skulle ønske at reglene var mer strenge på sykehuset, ingen besøk før då og då, og ingen mobiler tillatt!!!Hadde vært helt herlig:)

slapp en jaffal å forklare seg når nysjerrige besteforeldre blir for innpåslitne....:)

Mamma blir jo sur hvis jeg ikke lar henne være med på sånne ting, og det orker jeg liksom ikke å håndtere rett etter fødselen, så da får hun liksom viljen sin då for å sleppa problemene...

Skrevet

Her blir det vel bare farmor og farfaren som blir informert, siden de skal være barnevakt for eldstejenten:) Har aldri tenkt over det å ringe andre...tar det når alt e vel overstått:)

Skrevet

Er så "heldig" at ingen i familien bryr seg, eller de bor altfor langt unna, så det slipper vi gitt.

Skrevet

Kommer nok til å ringe besteforeldrene, men det er fordi de har 3 timer å kjøre for å komme hit, og vil gjerne ha de hit så fort som mulig:) Men etter det blir det nok ikke mulig å få tak i oss. Familien som bor her har så kort vei, at de får beskjed når nurket er ute:)

Skrevet

Her blir det nok sms til svigers og mamma og pappa, de klarer sikkert å spre det til resten av familien uansett! Mobilene skal være med, men ligge i veska med lyden av. Orker ikke å bli stressa av spørsmål om vi er ferdige snart :)

Skrevet

Kommer ikke til å si til noen at det er i gang. Det får vente til etterpå:)

Skrevet

Hehe, det er ingen som skal få vite noe før det er over, nei! Bortsett fra søsteren min da, hun skal få lov til å vite det med en gang noe skjer... Men alle de andre skal få sitte der intetanende helt til vi føler for å si ifra, jeg orker bare ikke å få foreldre og svigerforeldre og gud veit hva dumpende inn på rommet før jeg er klar for det...

Skrevet

Vi har ikke noe valg vi, må nesten fortelle det når ting er igang siden vi må ha pass til de to andre barna våres :-) Men, heldigvis har familie og venner EQ nok til å vite bedre enn å ringe til oss når de vet ting er igang, de vet vi gir besjed når det er over og venter tålmodig til da. Er det virkelig vanlig at folk ringer en (mannen eller en selv) under en fødsel for å høre hvordan det går??? Sist fødsel ringte ejg selv til mamma og en venninne underveis for å si at det fortsatt tok litt tid (hadde styrtfødsel første gang så jeg viste de ventet i spenning på å høre noe) og min mann ringte sine foreldre og ene søster, men da var det jo vi som tok kontakt.

Skrevet

Ja huff! Jeg er glad jeg har familie og venner med litt vett i skallen! Ingen som ringer og maser siden de vet at vi kontakter dem når ting har roet seg eller ved behov:)

Derfor kan jeg med glede sende sms når vi drar og fortelle at ting er i gang. Må ta fra folk litt nattesøvn når en har muligheten..hehe:)

Skrevet

Hihi... hysj, hysj.... Her skal det snikes ja:) Vi er bare oss selv, og venter vår første. Skjer ting normalt så blir det nok ikke sendt noen meldinger før pjokken er kommet til verden. Skulle det oppstå ting, så kan det hende mannen tar en telefon... Liker faktisk tanken på at ingen skal få vite. Vi venter prøverørsbarn, så alle visste liksom fra starten av at jeg var gravid. Egentlig litt kjedelig, men veldig vanskelig å skjule når man må reise 50 mil for innsetting;) Så nå er det min og mannen sin tur til å beholde en hemmelighet lengst mulig...

Hvis jeg går over termin, så tror jeg nesten jeg må "miste" mobilen min... hehe... Kjenner jeg folket mitt rett så blir det mas ja. Skjønner jo at dem er nysgjerrige og spente, første barnebarnet/tantebarnet og greier. Ikke lett å leve i et samfunn der vi hele tiden skal være tilgjengelige...

Skrevet

Mammaen min vil ikke vite noe før det er over hun. Hun syns det er så "ekkelt" at jeg må føde, så jeg får ikke ta kontakt før h*n er ute!

Skrevet

Det skal vi også gjøre ;) Og så har jeg i tillegg ønsker vi ikke at andre får opplyst om innleggelse. Så slipper vi mas..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...