Gå til innhold

Hjelp sykmeldt allerede??


Tigerlilly84

Anbefalte innlegg

Har snakket med legen nå, siden jeg blødde littegrann i går. var kanskje noen få dråper på papiret. Dette har skjedd to ganger før. Men har ikke noe vondt og det kommer ikke noe mer. Disse blødningene kommer etter stressende og tunge dager på jobben. Legen trodde ikke det var noen MA eller SA på gang men han vil sykmelde meg fra jobben noen uker for å se ann hvordan det går med spiren, går det bra blir jeg mest sannsynligvis sykmeldt de neste 8mnd i følge han. Skal legge til at jobben er VELDIG stressende, med mye gåing, løping, og tunge løft.

Føler meg jo litt slem hvis jeg blir sykmeldt så tidlig da..

 

Er det noen som har lignende erfaringer og eventuelle råd?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, hva jobber du med? Jeg har ingen erfaringer og ingen spes. råd... men det hørtes litt voldsomt ut! Men seff.. hvis legen mener det er det beste, så er det jo alltid fornuftig å stole på en som kan det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Har ikke akkurat lignende erfaringer men.. din helse og babyens helse må komme først. men trenger du 100%sykemelding? tenker bare på om det er psykisk bra for deg å være hjemme 8 mnd.¨

 

er selv 2 barns mor og på vei med nummer 3. studerer 100% og jobber 50% ved siden av. er en del nattevakter i dette (våken)

Nå er jeg konstant kvalm, svimmel,sliten, trøtt og har vondt i magen , begynt å få utslett og føler meg rett og slett j... dårlig. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. er i uke 8 og trenger å jobbe for å tjene opp til foreldrepenger. er mye vikarvakter jeg tar.

føler det er tidlig å bli sykemeldt men tror ikke jeg er syk nok til det,

 

det er andeledes med deg, der det faktisk er snakk om fosteret. Lytt til legen din du. og ikke tenk på hva andre sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vil ikke miste igjen,så får vel høre på han. Kan jo bedre seg etter hvert også. Jobber på flyplass, med å assistere mennekser som trenger å trilles eller bæres ut og inn av fly. Så blir mye løft i rare stillinger (er ikke god plass på fly :S ) og mye gåing og dytting. Når det i tillegg er turist sesong så syntes legen at det ble litt mye når jeg blødde i tillegg.. Men vi får se, vil jo lykkes med spiren denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) vi er vel litt for snille mot arbeidsplassene våre. Godt gjordt å studere og jobbe med 2 barn ^^..Nei burde vel kunne jobbe litt lett?! Var bare inne hos legen 5 min da han hadde dårlig tid og jeg kom halsene inn sånn passe hysterisk i dag tidlig. Men frister ikke å gå hjemme så lenge nei...Men får holde ut til første UL i allefall..

Så får du passe litt på helsa selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er selv blitt sykemeldt. Er i 7. uke nå. Er så sinnsykt kvalm og i elendig form og får ikke gjort jobben min. Har en type kontorjobb, men svært hektisk og stressende. Har mistet en gang, så nå må jeg ta livet med ro. Liker svært dårlig å være sykemeldt, men det er tross alt bedre enn at andre sitter å venter på at min del av jobbe skal gjøres og så skjer det aldri. Blir litt rastløs av å gå hjemme, men prøver innimellom å gjøre litt arbeid i form av lesing etc. Legen mente også at det var best å bli sykemeldt i noen uker fremover til det gir seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sykemeldt fra jobben min som pleiemedhjelper i helgene på et sykehus, men går fremdeles på skolen, men i praksis bare 50%. Hopper over en del som ikke er obligatorisk, orker for eksempel ikke å være med på obduksjon og slikt akkurat nå... Ikke bare supert å være medisinstudent alltid:) Håper på å få fullført terminen og ta eksamen 22.juni, men det kommer helt an på formen!

Jeg også hadde en liten blødning i sammenheng med en travel helg med jobb og mye stress, vet ikke om det henger sammen, men det er jo skummelt... Har heldigvis ikke blødd noe mer nå.

Er 6+6 i dag, og varierende grad av kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er flere som må ta det litt med ro i begynnelsen. Er nok kanskje legen min som ville få meg til å forstå at jeg måtte ta det litt rolig. Har en tendens til å prøve å være litt super woman og gjøre alt på engang innimellom. :S

Men er jo bedre å komme tilbake for fult når vi er i stand til å gjøre en bra jobb :)

Så får vi ha lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...