er det muuulig Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 dete er utrolig tungt....spes siden jeg elsker han...men slik som ting er nå passer vi bare ikke sammen...:-( jeg har nettop bestillt time til megling...men så lang tid trodde ikke jeg det ville ta...iløpete av 3uker... jeg og ungene blir å flytte....vi er enige om at det er det beste sånn som det er nå....men kan jeg flytte før meglingen er ferdig? hvordan rettigheter har jeg? jeg er for øyeblikket i fødselspermisjon...men har ingen jobb å gå tilbake til....om jeg flytter nå og melder flytting...har jeg rt på feks os med en gang? eller ikke før vi har fått bekreftet seperasjon fra fylkesmannen? hvordan fungerer dette? jeg klarer ikke tenke helt lart akkurast nå...så jeg blir kjempeglad om noen kan informere meg litt....
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Tror det er sånn at fødselspenger regnes som inntekt slik at du ikke får os, hvertfall ikke fullt. Tror også det er litt opptil hvert kontor om det holder at dere er folkeregistrert på hver deres adr eller trenger seperasjon fra fylkesmannen. Ellers får du dobbel barnetrygd, barnebidrag, småbarnstillegg hvis du er under utdanning eller jobber, og tilskudd til flytting hvis du må flytte for å komme i arbeid. Det beste er nok kanskje å ta kontakt med nav for å være sikker. Lykke til, håper det ordner seg for dere.
er det muuulig Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2007 tusen takk fro svar:-) akkurat dette hadde jeg litt feelingen av..men innbiller meg at kansje jeg skal ha noe os.....ingen andre som har vert gjennom dette?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Kommer an på kvor mye du tjener i permisjon. Os blir jo redusert, men om du ikke har en svært høy lønn vil du ha krav på noe OS. Men ta kontakt med NAV så hjelper de deg på vei. Er greit å starte før du flytter, iallfall orientere deg i forhold til søknader og slikt. Få en time hos en saksbehandler der så går dere gjennom alt, også dette med om det holder at du melder flytting eller må ha attest (noe jeg tror du ikke trenger). Lykke til.
er det muuulig Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2007 tuuusen takk for svar:-) jeg får utbetalt ca 11500 i fp...... er så redd om jeg tar kontakt med dem her før vi flytter at de skal tro jeg flytter pga stønad...og det er det jo ikke.....men er avhengig av dem også for å klare meg aleine med ungene....
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Så får du huske at du etterhvert kan søke om bostøtte
er det muuulig Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2007 men det er vel ikke noe som er garantert?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Neida, ta kontakt nå! Heller det enn å måtte sitte med nada di første ukene/mnd. Jeg var alene gjennom svangerskapet, var jo ingen som reagerte på at jeg søkte om støtte før ungen var født for å ha det i orden, blir jo det samme med deg. Er jo naturlig å ville ha det meste på plass når du flytter, slik at du ikke blir "mellombær" på penger. Og om du er åpen om situasjonen vil de nok ikke mistenke deg for svindel.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Bostøtte er nok ikke garantert, men er sannsynlig at du får det så lenge du bare får penger fra nav og ikke jobber.. Selv om det er en stund til du kan søke da, og pengene utbetales også på etterskudd, så en stund til du merker noe til det.
er det muuulig Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. mai 2007 ringte dem tidligere i dag og fikk svar på det jeg trengte å vite....seperasjons-begjæringen må være klar før jeg får noen som helst stønader.....så nå har jeg kontaktet privat megler som muligens klarer å presse oss inn i morgen....og fylkesmannen skulle prøve sitt beste å få allt klart innen månedskifte.....så da stoler jeg på dem..... er nødt til å handle fort...for dette er vanskeligere å vanskeligere til lengre vi er under samme tak i denne situasjonen.......og jeg kan ikke flytte for så å vente i nesten 2 mnd før jeg får stønadene.... tuuusen takk damer for hjelpen....godt å kunne spørre her:-)
yinyang Skrevet 29. mai 2007 #11 Skrevet 29. mai 2007 Hei hei, og velkommen inn hit. Bare spør når som helst. Og lykke til i morgen, og med flytting og alt. Et er en tøff prosess, men du klarer det. Jeg har vært der selv, og det er vanskelig i starten, men nå går alt mye bedre, 4 mnd etterpå... NB! Nav er som regel hyggelige mot oss alenemødre altså, de ser ikke på oss som snyltere eller ute etter penger liksom. Men det er lurt å lese sidene dems, så man vet sine rettigheter, og vet hva man skal spørre om. De vil ta deg seriøst, og vet at livet ditt er tøft nå. Så ikke vær redd for dem liksom. Fylkesmannen går fort som regel, og de kan du pushe på, og de sender papirer raskt.
er det muuulig Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. mai 2007 takk takk:-) huff....er en forferdelig prosess dette...men må jo holde hodet over vannet..... hvordan er følelsene dine nå i forhold til barnefar? ja håper de er like hyggelige dit vi flytter.....er en liten plass der alle kjenner alle....og noen av de på kontorene er ikke noe særlige...:-S ¨har nå fått time til megling i morra kl 8.30.....så da får vi den dokumentasjonen....så må vi rett til namsmannen....er nedi byen....så jeg håper de klarer å ordne papirene innen torsdag da.....var jo det han sa i tlf i dag når jeg snakka med dem...de skulle iallefall gjøre sitt beste...var faktisk han som anbefalte å ordne privat megler for å få dette ferdig før mnd-skifte..... men om jeg melder flytting den 1.jun.....men ikke kan reise opp dit før om ca 2uker....når regnes os fra da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå