Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har alltid hatt innsovningsvansker, og gått på medisiner for dette.

det siste tåret har jeg kuttet ut sovetablettene, men har liksom hatt dem i bakhånd. tar dem selvfølgelig ikke nå, mens jeg er gravid heller, men desverre sliter jeg maks med å få sove om nettene.

vet dette kan ha med sv.skapet å gjøre (er i uke 32), men siden det har vært et problem før også, så blir jeg litt frustrert. kan liksom ikke "skylde" på graviditeten heller. (if you know what i mean;)

hvertfall: er dette noe jeg bør/kan ta opp med lege/jordmor?

hadde du gjort det?

har vært mer eller mindre uten søvn den siste måneden.

føler meg ikke sliten eller noe, og er redd for å virke hysterisk og masete på dem. ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du nesten avgjøre selv. Du sier jo at du ikke er sliten på tross av søvnmangel, så kanskje du er av dem som klarer deg med lite søvn? Kun du kan svare på det, og avgjøre om dette er et problem for deg eller ei.

Skrevet

Hei på deg!

Jeg står i det samme. Har i utgangspunktet et innsovningsproblem og har brukt medisiner. Men man skal jo ikke bruke dem når man er gravid. Jeg snakket med legen min om dette med en gang jeg ble gravid og fikk da beskje om at det vil være mer skadelig for babyen å gå mange døgn uten skikkelig søvn enn å ta en tab en sjelden gang. En tab skader ikke babyen men hvis man tar det hver dag er det skadelig.

Så derfor har jeg tatt en, en sjelden gang hvis det har vært helt nødvendig. Men da har jeg prøvd å legge meg for å sove uten et par ganger først den kvelden.

Snakke med legen din om det!

Klem

Skrevet

Jobber du fortsatt?

Jeg har hatt samme problemet og det har bare blitt værre nå de siste ukene. Er i uke 34 nå.

Jeg gikk på sovetab. når jeg var 5 år. Ingenting annet som hjalp.

Men jeg snakket med legen min om at jeg ikke fikk sove om dagen og at jeg var utslitt på jobben og da fikk jeg sykemelding slik at jeg fikk slappet av på dagtid.... Så selv om ejg ikke sovner inn på kvelden så føler jeg meg ganske uthvilt fordi jeg slipper å tenke på jobben.

Skrevet

Nei, studerer ved universitetet, så har jo ingen jobb jeg "må" gå til.

men sover ikke noe mer av den grunn;)

takk for svar uansett. skal ta det opp med lege. fint å se at andre hadde gjort det samme:P

Skrevet

Jeg har akkurat vært hos legen og blitt 50% sykemeldt pga søvnmangel. Jobber som forsker, hvilket funker utrolig dårlig uten hjernen...

Prøvde akupunktur for det. Hjalp i begynnelsen, men ikke de neste gangene. De har visst god erfaring med det, så det kan være verd et forsøk.

For min del tror jeg det er hormonene som gjør det. Har vanligvis et godt sovehjerte, og det er ingenting spesielt som vekker meg eller holder meg våken nå - jeg bare våkner mellom 3 og 4, og får som regel ikke sove før nærmere 6, så når vekkerklokka ringer kl 6:30 er det ikke så gøy.

Jeg fikk sykemelding uten diskusjon. Har egentlig ikke lyst til å sykemelde meg, og det går bare ut over mine egne prosjekter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...