Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Hvor gammel er h*n? Jeg er ikke så stor fan av å bære, men i sjal eller bæresele er det bedre og mer avlastende! Vi har babybjørn vippestol som vi brukte etterhvert som han ble noen uker, den er veldig behagelig og lett å gynge, og begge mine sovnet fort i den! Ellers har du vel prøvd å finne ut hva som gjør at h*n sutrer, om det er magen, eller noe annet som plager og som kan "fikses"...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Han er 4 måneder. Tror ikke det er noe som plager han. Er nok trøtt, men får han ikke til å sovne hjemme på dagtid uten å amme han.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 har du prøvd sukkervann? Jeg prøvde det nå nettopp på gutten min, og han roa seg øyeblikkelig:) Første gang jeg har prøvd denne metoden da... Tror egentlig han har en rap liggende GODT på lur.. Får ikke opp noe uansett hvordan jeg stryker eller rugger han. Uansett... Sukkervann hjalp meg(han).
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Sukkervann hjelper for de fleste! Av Helsesøster Anne Britt Orset Sukkervann har vist seg å ha god effekt på kolikkbarn. Det høres kanskje rart ut, men sukkervann har en smertestillende effekt. Dette er det forsket på, og det viser seg å ha god effekt på de fleste. Ikke at det fjerner alle smertene, men det reduserer skriketiden. Sukkervann virker fordi det frigjør endorfiner i kroppen ( kroppens eget morfin). Ved å gi barnet sukkervann under skriketoktene, kan du altså dempe smertene litt. Sukkervann lages ved å koke opp 1 dl. vann med 1 -2 ss. sukker. Når blandingen blir lunken, lar du barnet sutte i seg 2 ml. direkte fra en sprøyte eller teskje. 2 ml. sukkervann tilsvarer ca. 1/2¨teskje. Du skal bare gi sukkervannet når barnet har smerter, og bruke 1-2 minutter på å gi det Effekten kommer etter 5-10 minutter. Man bør ikke gi mer sukkervann enn det hver gang. Behandlingen kan heller gjentas. Restene av det sukkervannet du kokte, kan du oppbevare i kjøleskap. Men sukkervann er god grobunn for bakterier, og må derfor ikke oppbevares mer enn ett døgn før man kaster det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå