Gå til innhold

Bekkenløsning.Hjelp!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vont er vont nok? Jeg har vont i korsrygg, venstre halvdel av rumpen og halebeinet til tider.

Jeg har en liten en på 2 år som jeg ikke kan løfte lenger og alt husarbeid er nå deligert videre til min mann. Jeg prøvte senest i går å støvsuge litt i stua og gangen, dette endte med at jeg ble liggende på sofaen med smerter i ryggen resten av kvelden.

På jobb klarer jeg meg i begynnelsen av dagen, kjenner svak smerte som bygger seg opp i løpet av dagen. Har kontorjobb men sitter jo ikke helt i ro;)

Tilbake til mitt spørsmål. Hvor går grensen? Føler jeg bare suttrer og er litt redd for å bli sett på som svak. Skal jeg bruke den minst smertefulle tiden på jobb? Mange tanker som summer her. Skal til legen om en uke. Noen andre med erfaring her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Høres ut for meg at du har bekkenlåsning, i og med at du har vondt bak.

Dette går det faktisk ann å gjøre noe med. Har selv vært hos naprapat 2 ganger nå, og føler merkbar bedring. Det koster ca kr 600,- for en time men man får ikke dekket dette...

Var hos legen for halvannen uke siden. Fortalte som det var; har vondt for å gå, sitte for lenge, løfte beina osv. Han sykemeldte meg med en gang i 14 dager...

Skrevet

Hei,

Jeg er i uke 21 og har bekkenløsning med gangvansker, vondt i halebenet og en 15 kg tung 2 åring. Har begynt hos fysioterapi 2 ganger i uker + bassengtrening 1 gang i uken. Alt for å forebygge og klare å være i bevelgelse så lenge som mulig. Var hos legen i forje uke og ble da sykemeldt 40%. Tross alt får jeg veldig gode tilbakemeldinger på mitt arbeide og det er ikke gøy at dette skal komme i skyggen av at jeg tilstadighet skal til behandling. Slik min sjef sier det: Det er bedre med en delvis sykemeldt person som fokuserer på å være ved best mulig helse i svangerskapet (og ergo er mere tilstede på jobb), kontra en som "smerter" seg gjennom det til hun møter veggen!

Skrevet

Kjenner godt til hvordan du beskriver dagen. Har selv en kontorjobb som ikke er spesielt stillesittende.

Ble 100% sykemeldt fredag da legen mente at jeg har presset det så langt at det er stor sjans for at det ender med grin hvis jeg ikke tar vare på resten av tiden som er igjen nå. Er forresten 27 + 0 i dag!

Har fått behandling siden uke 12, men merket de siste ukene at smertene spiste opp HELE resten av dagen etter jobb. Dessuten har jeg jobbet litt ekstra slik at jeg har hatt noen langhelger med avspasering. Det har vært helt nydelig å kunne fungere tilnærmet som normalt etpar dager, men så fort jeg var tilbake på jobb kom smertene igjen.

Lykke til:o)

Skrevet

Takk for mange gode svar. Hjelper å høre litt hvordan andre tar stilling til denne problemstillingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...