susse Skrevet 29. mai 2007 #1 Skrevet 29. mai 2007 Jeg var konstant kvalm og kastet opp flere ganger for dagen fra til uke 18. Etter dette har det bare vært av og til. Men den siste uken har det bare blitt mer og mer hyppig. Nå er jeg kvalm nesten daglig og har kastet opp annenhver dag eller hver dag. Er det sånn det pleier å være? Noen erfaringer? Er 28+1 i dag klem
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 heia! så kjipt at du kaster opp:( jeg er i uke 32, og har slitt veldig med kvalme den siste uka. heldigvis har jeg sluppet unna å kaste opp, men brekker meg stort sett hele tiden. håper det går over for deg!! alt blir ekstra slitsomt når man er kvalm
Mi vendicion ISABELLA Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Hei! Jeg var oxo veldig dårlig frem til jeg var rundt 4 mnd og så gav det seg sakte men sikkert:) Nå er jeg 33 +1. Men jeg har merket at jeg i det siste blir fortere mett og har begynt å brekke meg igjen. Jordmoren min sa at dette kan skyldes at det begynner å bli veldig trangt der inne og at dermed kan magesekken bli presset. Noen kan pga dette bli kvalme og føle seg fort mette osv. Det kan jo være det som er problemet ditt.....
Ikkelektuell Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Ta en prat med legen du, for sikkerhets skyld. Er sikkert ikke noe alvorlig, men "vanlig" svangerskapskvalme gir seg jo oftest rundt uke 14, og siden du kaster opp såpass ofte så sent kan det være greit å sjekke at det ikke er noe galt. Bedre føre var.
Poteto Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 eg er i uke 31 nå, for 2 uker siden var eg utroli kvalm.. men det gikk over. så hold ut litt til
nick_341510 Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Hei! Jeg er gravid i uke 38 m/nr 3. Med førstemann var jeg kvalm/halsbrann de 2-3 siste månedene og kastet opp nesten hver kveld, helt til siste dag. Barnet var 4350 g. Med nr. 2 var jeg ikke kvalm/ikke mye halsbrann. Med nr. 3 var jeg kvalm i de første månedene, uten å kaste opp. Kvalmen kom tilbake ca uke 30. Kaster opp ca 1-5 ganger i uka. Har tatt ultralyd/vekstkontroll i uke 32 og fått beskjed om at jeg får et stort barn. Skal på ultralyd igjen denne uken pga høyt symfasemål. Tror at det store barnet trykker på magesekk. En jordmor sa også at det kunne være pga trykk mot lever. Håper du blir bedre! Junijente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå