Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ai, så mye jeg har igjen å sette meg inn i disse siste månedene:)

Har begynt å skjønne at selv om det ikke haster veldig å handle (er i 23.uke), så er det en fordel å iallfall finne ut hva jeg trenger av utstyr, samt sjekke hvilke merker som passer for oss:)

Nå har jeg kommet til voksipose:) Ser det er en del som anbefaler dette, og syns det virker praktisk. Hvordan er deres erfaringer?

Leser at man kan bruke dette i stedet for dyne også, er det særlig praktisk? Blir det mye styr med vasking da?

Og en ting til, noen som vet hva forskjellen er på Voksi Classic og Voksi Aktiv?

Noen som vil hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lånte en voksipose til storebror. Synes den var altfor diger å bruke til en lite baby ihvertfall. Han kom helt bort i alle lagene med dyner. Kjøpte lammeskinnspose isteden, den lange typen som kan brukes hele vognperioden. Posen kan deles i topp og bunn så på vår/høst har vi bare brukt bunnen med teppe/dyne over.

Skrevet

Ja? Hm.

Takker for svar. Må sjekkes ut:)

Skrevet

har selv kjøpt lammeskinns pose.. holder bra på varmen (de påstår også at den kan brukes på sommeren og vil da fungere som avkjølende, men tviler litt der ja...)

Skrevet

Hehe, har heller aldri følt meg særlig avkjølt i ullklær på sommeren,nei, men kan jo tenke meg at det er fint å ligge på på sommeren (uten svære ullskinn over seg, men eventuelt et lett teppe).

Skrevet

brukte voksipose til eldste-synes det var helt ok.. men kommer an på typen voksipose. den vi brukte var veldig enkel å grei uten får mye dill og dall på..

Skrevet

Forskjellen på Voksi Classic og Aktiv er at Classic er en pose beregnet på barn fr 0 til 3 år og Aktiv er beregnet på barn fra 0 til 6 år. Da kan den brukes som sovepose ved overnatting osv. Er sikkert mye større enn Aktiv sammenknytt, så jeg ville vel ikke velgt den til nyfødt tror jeg..

Skrevet

Større enn Classic, mente jeg seff..

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke selv... må se ann når september kommer. Starter med kun dyne og sauseskinn i bånd av vogna.

Men når barnet går i barnehage og skal sove der, vil jeg på det varmeste anbefalle en voksi classic! de er kjekke og greie og veldig fine å holde varmen i...

Skrevet

får man plass til sånne poser i de små Quinny vogn-baggene?

Føler det kan bli litt trangt for bebyen

Skrevet

Voksi Aktiv 0- 3 skal visst være tilpasset mindre vogner (men jeg VET ikke noe annet enn det som står på siden:)

Virker være tre typer: Classic, Aktiv 0-3 og Aktiv 0-6.

Skjønner at 0-3 sikkert er mindre enn 0-6., men skjønner ikke helt den der Classic. (men noen over antyde at Classic og aktiv 0-3 er samme? Eller misforstår jeg nå igjen, hehe)

Takker for mye svar, men tar gjerne i mot flere:)

Skrevet

Vi hadde aldri klart oss uten voksiposen! Sønnen min er født i januar og vi begynte å bruke posen med en gang. Gikk veldig fint! Tror det kommer an på hvordan man knyter/legger den over barnet, så føles den ikke så stor og tung ut. Den passet fint i bagen (har en Brio kombivogn) og uerstattelig når vi sluttet å bruke bagen. Tror jeg har en Classic? Sønnen min passer i den til vinteren også, han blir tre i januar..

Skrevet

Ja? Da bruker dere den "bæregreiene" som tilbehør? Det funker fint?

Jeg må kanskje "holde" på en før jeg kan bestemme meg. Er ikke så lett å vurdere bilder fra nettet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...