Gå til innhold

Utelate farmor og farfar i dåpen....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg har fire barn sammen, og nå skal den minste døpes. Vi har i alle år hatt store problemer med svigers, spesielt svigernor. Ho har vært utrolig domonerende, kritiserende og spydig. Har alltid svelget alle kameler fra henne, men kom til det i vinter at jeg orka ikke mer. Nok er nok. Når ting går på helsa løs, er det ille . Og samboeren min og jeg ble enige om å ha minimal kontakt med dem, og det har vi holdt. Det har vært utrivelig i alle år, og nå orker vi ikke mer.

Men nå skal vi altså ha dåp til minsten, og vurderer å utelate både farmor og farfar til barnet, samt tante og onkel på samme side. Dette fordi vi er redd for at de kan ødelegge dåpen med deres syrlige munn og ufordragelige væremåte.

Jeg ønsker å glede meg til dåpen. Blir de bedd, vil jeg bare grue meg. Har bitt i meg for mye gjennom mange år...

Det skal jo være et valg vi tar, men det er vel viktig at dagen blir koselig også ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er viktig at ingen får ødelegge dåpsdagen for dere. Dere må selv få velge fritt hvem dere vil ha med dere den dagen. Snakk gjerne med presten om dette problemet, det kan være godt å få litt støtte, fortell hvordan dere er blitt trakassert. Helt enig i at dere kutter kontakt til det absolutt minimale. Hilsen en som selv er bestefar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...