♥ McQueen♥ Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Er det noen som har en type tåteflaske å anbefale eller er det det samme hvilket merke. Helt grønn på det området også... Fant nettopp ut at jeg har 30 dager til termin, så jeg må gjerne skynde meg litt med å få ting i hus... En ting til. Er ammepute et "must"?? Eller er det ikke nødvendig?
Enitsirk79 Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Ang tåteflaske er jeg like grønn som deg så der håper jeg noen kommer med bra tips. Har ingen barn selv (har 50 dager igjen til termin) men skal kjøpe ammepute. Har blitt sterkt anbefalt det av mange. Noen sier at man like gjerne kan bygge opp på samme måte med dyner og puter, men med ammepute så har man jo kun en pute å forholde seg til da. Dessuten får jeg lett senebetennelse i armene så for meg er nok dette et must. Skulle ønske det fantes oppblåsbare sånn at de kan tas med over alt. Og så er den visst fin å bruke for andre som ønsker å holde babyen, fin avlastning liksom. Ser også at det ligger slike puter på helsestasjonen så de er nok populære.
Mamman til Brage Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Ammepute er for veldig mange inkludert megselv et must. Av flasker kan jeg varmt anbefale MaM Ultivent får kjøpt den på rema i allefall. Etter jeg begynnte å kjøpe den fulgte de fleste i min omgangskrest etter og byttet til denne. Tutten på flaskene er mer formet som en pupp en noen andre jeg har sett.
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 28. mai 2007 #4 Skrevet 28. mai 2007 Et merke jeg VET er bra er flaskene fra AVENT. De er tilpasset barnets munn og likner mest mulig et bryst. Ammepute tror jeg man klarer seg fint uten..det gjorde jeg, men kommer nok til å låne en nå, for det er kjekt å ha før man har skikkelig teknikken inne:)
Nickoline med 2 jenter Skrevet 28. mai 2007 #5 Skrevet 28. mai 2007 Ammepute er uunnværelig! Kjøpte det først etter fødselen med nr. 1, å bygge opp med puter gjør ikke samme susen. Nå bruker jeg ammeputa til å ha mellom beina når jeg sover, for bekkenet sin del. Har perfekt fasong til det! Av flasker har jeg hørt at dr. brown skal være veldig god med tanke på at barnet får lite luft i seg. Men med dattera mi brukte jeg bare avent, og det fungerte veldig fint. Grunnen til at jeg valgte avent var at pumpa jeg brukte passet på flaskene... veldig praktisk! Og så hadde jeg en flaskevarmer i samme serien. Nå har jeg også kjøpt frysebokser som skal brukes på pumpen, og som en kan koble tuttene rett på!! Så om barnet ikke har kolikk, ville jeg gått for avent. Det finnes så mye i den serien som gjør ting litt lettere
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 avent flaskene er ett must jeg kjøpte de og dr browm sine men de bare lekker og er for høye til å putte i sånn vesker til å holde melken varm i.. avent er utvilsomt best.. og amme pute måååå du bare ha
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har kjøpt Avent sine flakser, har også fått høre at de er bra.
tolle Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Avent kan sterkt anbefales ! brukte kun det merket på første, og kommer til og bruke det igjen. Det finnes så mye ekstra i den serien. Her i Bergen har de et veldig godt utvalg på apotek og Reflex babyutstyrsbutikker. Så er det greit at de selger flaskene i alle dagligvarer også. Så når du er ute på tur er det ikke noe problem. Ammepute har jeg ingen erfaring med, men jeg hører alle som har hatt det skryter hemningsløst av de. Så det er sikker en god investering !! Kommer nok til og skaffe meg en slik.
2 gutter & huleboer Skrevet 29. mai 2007 #10 Skrevet 29. mai 2007 Avent sine flasker er helt greie, men jeg er best fornøyd med MaM sine flasker! Synes formen på smokkene til MaM flaskene er bedre, det renner ikke ut melk igjen i munnvikene av den! Ammepute anbefales på det sterkest, slet litt med ammingen i starten og da var den med på å gjøre det mye lettere for meg med tanke på å få barnet i rett høyde til puppen!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #11 Skrevet 29. mai 2007 Her var vi kjempefornøyd med Dr.Brown-flaskene - de var verdt pengene. De er jo også utviklet for å gi barnet mindre luft mens de spiser. Ammepute lånte jeg og la den vekk etter få forsøk, fungerte ikke i det hele tatt for meg. Brukte en vanlig hodepute i stedet.
silkeføre Skrevet 29. mai 2007 #12 Skrevet 29. mai 2007 Enitsirk79: Oppblåsbar ammepute finner du her: www.easynursing.no
babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 29. mai 2007 #13 Skrevet 29. mai 2007 hvor mange flasker trenger jeg? jeg kjøpte en pakke med to avent flasker idag...helt grønn, så redd for og ha for lite...
minni09 Skrevet 30. mai 2007 #14 Skrevet 30. mai 2007 de anbefalte dr.brown serien på happyland i Sverige (Svinesund), der har de også avent.
Twinny Skrevet 30. mai 2007 #15 Skrevet 30. mai 2007 Et tips! Ammeputen er genial før barna kommer! Jeg sitter og ligger så utrolig godt med den i sofaen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå