Lothiriel Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Noen som vet om det blir satt i gang noen "tiltak" hvis man har mye vann i kroppen, eller er det bare noe man må holde ut til ungen kommer ut? Jeg er ikke så helt ille enda, men jeg får ikke på meg noen av skoene mine lenger, bortsett fra et par med sandaler...så hvis det blir værre så må jeg gå overt til mannens sko )
Solskinnsjenta Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Bruker du støttestrømper? Hvis ikke må du skaffe deg det i morgen! Hvis ikke du får andre symptomer på svangerskapsforgiftning tror jeg nok ikke at så mye vil bli gjorti forhold til igangsetting før termin, uten at jeg skal si dette for sikkert. Men noen generelle råd: Hold deg unna salt Drikk masse, 2-3 liter hver dag sitt/ligg med beina høyt innimellom Bytt sittestilling innimellom, og unngå å stå i ro lengre perioder av gangen. Skaff deg noen GODE støttestrømper. De koster en del, men er absolutt verdt det! Lykke til =D
DoubleTrouble Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Hei! Støttestrømper anbefales på det sterkeste og crocs-sandaler. Eneste jeg får på meg for tida:)
Lothiriel Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2007 får ikke på meg crocsa lenger ) Syntes liksom det er litt sent å kjøpe støttestrømper når det bare er ett par uker igjen...??
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2007 #5 Skrevet 29. mai 2007 Jeg kuttet ut salt, drakk masse vann og spiste epler så det suste. Vannmengden min gikk ned masse på bare ei uke. Ha også beina høyt
77modell Skrevet 29. mai 2007 #6 Skrevet 29. mai 2007 Jeg kjøpte støttestrømper som kostet 180-200kr på apoteket, den andre sorten kostet 500kr, å det hadde jeg ikke råd til. Men det funker veldig greit med de "billige" Problemet er at jeg ikke får de på lenger, jeg har veldig stor mage,å veldig bevegelsehemmet så jeg må ha hjelp for å få de på. Jeg blir muligens satt i gang 14 dager før (7.6 jiippi) der vann i kroppen er en av grunnene. Min lege sa også att det gikk an å gi litt vanndrivende for en liten periode, kan jo vær en løsnong siden du har så kort igjen:)
alenemamma_ Skrevet 29. mai 2007 #7 Skrevet 29. mai 2007 Jeg har 2-3 i vannmengde, kan ikke ha beina ned eller gjøre noe uten at føttene mine blir sjikkli elefantføtter!:/ kjøpte nye sko for en stund siden i 2 nr større enn det jeg egentlig bruker å de er sjikklig trange nå. Har fått beskjed om å bare sitte med beina høgt og ikke gjøre noe, men har høgt BT og spor av eggehvite i urine også da, så har kanskje sevangerskapsforgiftning. Var litt for tidlig ute å skryte av for et fint svangerskap jeg hadde hatt uten noen koplikasjoner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå