Gjest Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Jeg sliter litt med å holde gutten min våken under ammingen. Han sovner etter 10 min til puppen, og der blir han liggende. Tar jeg ham vekk så våkner han etter ca 5 min og vil ha mer.. Og slik kan vi holde på 1,5 time.. - Til jeg skjønner jeg endelig er tom, og kan gi gutten min det lille som trengs av tillegg for å få ham ordentlig mett (det gjelder heldigvis bare på kvelden nå da).. Men hvordan holder jeg ham våken? Han sovner jo uansett når på døgnet det er til puppen, og jeg kan klype ham i kinnet, stryke hånden eller ryggen, kile ham under foten.. Noen som har andre tips? Det tar så alt for lang tid om dagen. Orker ikke ha puppen ute til alle døgnets tider heller..
Bellen^2 Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Jeg måtte ty til noen småtriks med Sebastian for han hadde også til vane å sovne. Foruten det du allerede nevner så maserte jeg han under føttene, ikke hardt men hardere enn stryking, ammet jeg på soverommet lettet jeg litt på dyna/pleddet slik at han fikk litt kjølig luft på seg, da holdt han gjerne ut litt lenger før han sovnet. Han er egentlig vokst det av seg gradvis. Nå sovner han bare hvis han er supertrett.
Tussi og Maja Skrevet 29. mai 2007 #3 Skrevet 29. mai 2007 Vi måtte også streve litt for å holde Maja våken mens vi ammet en periode da hun var så liten. Det som funket best på henne var å holde hånda hennes, slik at jeg hadde tommelen inni hånda, og trykket litt. Ikke hardt, men heller ikke svakt. Det skal sette igang sugerefleksen av en eller annen merkelig grunn. (Råd fra helsesøster.)
Två små trollungar Skrevet 29. mai 2007 #4 Skrevet 29. mai 2007 Vi strevet litt med dette vi også. Jeg pleide å skifte på Amanda mellom puppene, sånn at hun våknet litt. Ellers hjalp det litt å stryke oppe på hodet, massere hender og føtter, eller ha det litt kjølig/ta av litt klær på henne. Hun sovner fortsatt vid puppen av og til, men nå er hun som oftest mett når hun sovner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå