Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Jeg har en 10 dager gammel baby som sovner på puppen hver gang vi ammer. Først hadde jeg brystspreng som gjorde det vanskelig å amme, mye grining osv. Så fikk jeg ordnet det, men nå har jeg alt for lite melk! Regner med det er fordi babyen sovner under ammingen? Slik at produksjoen ikke holder seg oppe. I går hadde vi 6 måltider, noe jeg skjønner er litt lite? I dag har han ikke sovet noe utenom på puppen heller, for han er sannsynligvis ikke mett nok til å få sove? Noen som har råd å gi? Hilsen frustrert.
Learning to fly Skrevet 28. mai 2007 #2 Skrevet 28. mai 2007 Seks måltid er ikke så ille. Minst 6-8 i døgnet må du passe på at han får når han er så liten. det er vanlig at så små sovner under amming. Stryk han på kinnet hver gang han holder å å sovne, så våkner han litt til. Gjør dette helt til han slipper puppen selv. Så gir du andre brystet. Han tar sikkert ikke så mye på det brystet, men neste gang han får mat, så start på det brystet som du sluttet med sist, selv om det er mindre i. Da får han i seg den fete melken derifra også. Når han er ferdig med det, så gir du neste bryst. Viss han ikke griner oghar våte bleier, så har du nok melk. Sørg for at du selv sover noen timer midt på dagen også. Dette er viktig de 2-3 første ukene til melkeprodusjonen er kommet skikkelig i gang. Drikk masse, og spis godt, mange små måltider. melkeproduskjonen din har ikke stabilisert seg enda, så bare amm så ofte han er interesert. Og gi hver gang han våkner, og alltid rett før han skal sovne igjen. Stryk kinnet så han suger.
Bergene Skrevet 28. mai 2007 #3 Skrevet 28. mai 2007 Stryking i nakken, inni hendene og under beina hjelper også når du ser han holder på å sovne. Det skal få han til å suge =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå