Gå til innhold

Nå har hun grått i tjue minutter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og det er helt pyton å høre på!

Vi har fortsatt leggeproblemer etter påskeferien (eller i forbindelse med 2-års trassen, alt etter som)...

Være grei og bestemt funker ikke, så nå må vi gå hardere til verks. Det er helt forferdelig!!! Sitter i rommet ved siden og hører på. Og det verste er at jeg vet at alt er skuespill. I går kveld, begynte hun som vanlig med "mamman min, pappan min, vann, melk, juice" og fortsatt med det noe mer uvanlige "is og godteri" til det nyeste kravet på listen "sko". Ha ha, sko utenpå pysjen. Jeg må jo bare le :)

Will keep you posted!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heier på mamman og pappan nå!!!

Dette er ikke moro men helt sikkert nødvendig! Ihvertfall mer nødvendig enn sko utenpå pysjen - hurlumhei;-)

Don`t give up!!!!

Skrevet

Ha, ha, ha.....

Huff, det er ikke gøy å la dem gråte, men det virker jo. I går slo snuppa vår seg vrang. Hun er 7 mnd.snar og har begynt å strekke ut hendene og hulke- faren har falt for den noen ganger- derfor litt problemer i går. Skal ikke så mye til, nei. Lykke til i dag.

Skrevet

Så godt å høre at det er flere som er inne i det samme:-)

Her har hun vært en drøm å legge, helt til for en ukes tid siden.

Hun veksler nå mellom å ville sove i stor seng og grindseng, skal ha vann, tørke snørr (når vi har grått en stund...) ha på sokker (og helst dem med jordbær på...), ha av sokker, ha ny bamse, koseklut.

Ja listen er lang her også, men sko; ha,ha måtte le høyt da jeg leste det og lese det for mannen min. Utrolig hva de finner på....

Vi har også lange gråtetokter, men vi har bestemt oss for å være streng...og hun sovner jo når hun er gjennom listen sin...

Lykke til, og håper at vi begge snart får lettere kvelder.

Skrevet

Heier på dere jeg også!

Hihi - sko! Da er det ikke mye tvil om at dette er ren uthalingstaktikk, nei!

Skrevet

Jepp, vi har vært gjennom det samme en gang før, etter sommerferien i fjor. Hun har stort sett vært kjempegrei ved sengetid og sovet rundt siden hun var 2 mnd. Når vi har storfamiliesamlinger blir dessverre alle rutiner kastet på båten og hun får aaaalt for mye oppmerksomhet... Koselig det, men det er ikke sånn i heimen...

Nå gikk Karopappa inn. Jeg er uenig, for vi vet akkurat hva som funker. Har bare ikke kjørt hardt nok denne gangen... I går hadde vi gjester og da misset jeg to timer av middagen pga legging. Skikkelig sosialt :)

Skrevet

Huffameg, Tiggywinkle :)

Det som er kjipt hos oss, er at hun ikke sovner av utmattelse. Hun kan holde på i 3-4 timer og kan også hyle til hun kaster opp. Snakk om at jeg fikk dårlig samvittighet den gangen, stålsatte meg og gikk ikke inn samme hvor mye hun gråt. Det ble så ille at jeg gikk inn etter en lang stund og da hadde hun spydd over alt... Sukk...

Skrevet

Uff, ikke kjekt det nei.

Her har hun gitt seg nå etter en liten time....har vært oppe en gang og sagt at hvis hun ikke ligger fint er det over i lille sengen.

Men hun bruker hele registeret. Det siste er at hun roper på meg ved fornavn, xxxxxmoren min;-)

Men her sovner hn ihvertfall til slutt.

Ferier og besteforeldrebesøk er kill for rutinene her ihvertfall....

Skrevet

Takk for trøsten, om enn noe mager :)

Hun har grått uavbrutt i 50 minutter, så nå gikk Karopappa inn igjen og da ble det stille. Tror han sitter der inne og holder henne i hånden eller noe....

Skrevet

Tror pappaene er litt mykere der enn oss....her må pappaen også inn og se...som regel gjør det vondt verre.

Jeg er nok litt hardere jeg..

Skrevet

Jeg er også innstilt på å være tøff, men vi to må jo være enige, ellers funker det aldri! Kjip kjipesen... Det tok en halvtime til...

Skrevet

I morgen er en ny dag. For oss kan det være så lett å bli enige på forhånd- mer så smelter pappaen helt når hun smiler fra senga når han kommer inn. Gir ekstra kos og styrer. Men det betyr jo at vi har latt henne gråte "til ingen nytte", og han ser nå at det ikke er så lurt eller særlig snilt mot henne..

Ikke nødvendigvis noen katastrofe at karopappan har holdt henne i hånda i dag. Kan jo hende hun roer seg fortere ned i morgen, Lykke til!!

Skrevet

Huff, stakkars dere.

Ille med gråtingen, særlig for foreldrene som helst bare vil trøste.

Her ble det akkurat stille, men det er tenner, så da går det ikke med tøff linje, bare masse trøsting.

Håper det går bedre i morgen.

Skrevet

hoff å hoff.det der er ikke gøy.det er et mareritt.men man må vel være litt bestemt da..jentene holdt på sånn.endte med at vi la oss ved siden av di til di sovna.ikke lurt i det hele tatt...

minisjefen har prøvd seg noen ganger.men heldigvis på dagtid.

håper det snart ordner seg for prinsessa og søvnen.

hun hadde sikkert vært søt med sko på ;o)

Skrevet

Her fikk jeg et lite flashback til eldstejenta som nå er 10. Hun var fullstendig umulig å legge, fra hun var 4 mnd til hun var 6. Virket som om hun måtte ha noen der hele tiden. Jeg har jo ikke tålmodighet til slike ting, så det ble superduperpappaen sin jobb. Det ble mange trimturer i løpet av disse årene. Vi taklet det sikkert helt feil, skulle nok ha begynt med krav og grenser tidligere. Men hun er ei god jente i dag, selv om kvelden fortsatt blir veldig lang, med mange "jeg har vondt i albuen, magen, hodet, halsen, er tørst, må tisse, skal bare..."

Om ikke alt for lenge skal jeg vel sitte oppe og vente på henne og lengte tilbake til tiden der jeg hadde henne i huset...

Heier i vei på dere og håper at morgenkvelden blir mye lettere:)

Skrevet

Jojo har ikke skjønt at hun kan holde på sånn ennå ;-)

Men da vi var i sverige i helga, våkna hun kl 02.00 og skulle opp, og sambo som trodde det var mårra gikk og hentet flaska til henne... En time senere var hun klar for en ny dag :-(

Kjempefestlig når man er på besøk og ikke har lyst å holde hele huset våken... Etter å ha lagt henne ned i senga tuuusen ganger etterfulgt av hysterisk LATTER fra pøbelfrøet tok jeg ibruk uortodokse metoder....

Jeg la henne rett og slett ved siden av meg og holdt henne i "skrustikke" så hun roet seg :-/

Det funket, hun sovna ei stund i allefall... Men så våknet hun da jeg prøvde å lirke frem armen min etter en time eller så... Da fikk sambo holde henne... Men hun sovnet da også, etter at hun skjønte at hun ikke klarte å åle seg rundt og opp :-)

Jeg tar hatten av meg for dere som er oppe om nettene med unger som ikke vil sove!!!

Også for dere som har småttinger som ikke vil sove om kveldene ;-)

Skrevet

HAHAHAHA, is og godteri og SKO!!! :-))))

Jenta er iallefall kreativ!

Jeg har ikke så mye annet å si enn: STÅ PÅ!

Dere får lønn for strevet etter hvert. Men jeg vet hvor vondt det er. Husker at jeg hadde fysisk vondt mens det sto på som værst. Trodde jeg skulle klikke når mammas lille pjusk sto og vræla og ropte "mamman min, jeg vil til mamman min!"

Been there, done that! ;-)

Good luck!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...